جمعیت دانش آموزان دوره اول متوسطه کشور به سه میلیون و 80 هزار نفر می رسد

 پنجشنبه 1 مرداد 1394

علی زرافشان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور به میزبانی زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح 6 – 3 – 3 موجب ایجاد تغییراتی در آموزش و پرورش می شود افزود: سه سال قبل با استقرار پایه ششم تغییری در فرایند فعالیت های این دستگاه صورت گرفت به طوریکه یک پایه به دوره ابتدایی اضافه و یک پایه تحصیلی از دوره راهنمایی حذف شد.

وی یادآورشد: این طرح نیازمند برنامه ریزی و تدابیری برای اجرا داشت که این اتفاق در پایه های اول و دوم دوره دوم متوسطه انجام می شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 94- 95 پایه نهم در دوره اول متوسطه را خواهیم داشت که یک میلیون و 80 هزار دانش آموز به شمار دانش آموزان این دوره تحصیلی اضافه خواهند شد.

زرافشان ادامه داد: این تعداد دانش آموز نیازمند دبیر، فضاهای آموزشی و دیگر موارد برای تحصیل و دبیران هم نیازمند آموزش خواهند بود تا اول مهر را با آمادگی و کیفیت آموزشی بالا شروع کنیم.

وی افزود: از طرفی دوره دوم متوسطه دانش آموز ورودی ندارد که با فضای مازاد در دور دوم متوسطه مواجه خواهیم شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که در پایه اول دور دوم متوسطه تدریس می کردند وقت تدریس آنها آزاد می شود که باید برای استفاده مطلوب از فضاهای آموزشی و توانایی این نیروها برنامه ریزی کنیم.

زرافشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه تحول در مدارس محرز بود آموزش و پرورش از یک سال گذشته این برنامه ریزی ها را شروع کرد و در حال حاضر در همه استان های کشور این ظرفیت از سطح مدرسه، منطقه تا استان محاسبه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری فرهنگیان و ساماندهی مناسب آنان و فضای آموزشی لازم اول مهر را به نحو مطلوبی آغاز شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، تعداد دانش آموزان دوره متوسطه را سه میلیون و 400 هزار نفر برشمرد و گفت: سال آینده فارغ التحصیلی از دوره متوسطه اول نخواهیم داشت که وارد دوره دوم متوسطه شوند و در این دوره تحصیلی کاهش دانش آموز خواهیم داشت.

وی از جذب یک هزار و 800 نیروی جدید در هنرستان های کشور خبرداد و افزود: این تعداد از بین نیروهای جدید پنج هزار نفری آموزش و پرورش به منظور تدریس در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش به کارگیری خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سالجاری بودجه تجهیز هنرستان های کشور 40 درصد افزایش یافته است و 360 میلیارد ریال به این منظور در نظر گرفته شده است.

زرافشان یادآورشد: این به جز بودجه ای است که از ردیف مصوبه تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی، گرمایشی و آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است و امیدواریم شروع سال تحصیلی جدید در هنرستان ها با شادابی خاصی باشد.

وی با تاکید براینکه باید دانش آموزان علاقه مند به رشته های فنی و حرفه ای به منظور ادامه تحصیل در هنرستان ها جذب شوند، اظهارکرد: این موضوع تنها با فرهنگ سازی محقق خواهد شد که باید در کنار آن توسعه کمی و کیفی این مدارس در اولویت برنامه های آموزش و پرورش باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت هنرستان ها در دست انجام است و در سال های آینده توسعه فضاهای آموزشی نیز بیشتر به این مدارس معطوف خواهد شد.

زرافشان دانشگاه شهید رجایی را دانشگاه تحصیلی هنرآموزان فنی و حرفه ای و شاخه کار دانش بیان کرد و افزود: این دانشگاه تخصصی فنی و حرفه ای است.

در پایان این مراسم از نفرات اول تا چهارم هنرجویان در رشته های هنری گرافیک، انیمیشن، پویا نمایی، نقشه کشی و معماری، صنایع دستی، نقاشی و طراحی و دوخت و سه درسی که بین همه رشته ها مشترک است 'طراحی، عکاسی و چاپ دستی' تجلیل شد.

آثار هنرآموزان 'دبیران فنی' طرح درس برتر بود که در مبانی هنرهای تجمسی نیز آثار هنری 9 نفر برگزیده شد و از سه نفر آنان در مرحله نهایی به صورت برگزیده تقدیر به عمل آمد

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!