850 هزار دانش آموز در جشنواره خوارزمی شرکت کردند

پنجشنبه 29 مرداد 1394 

به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد این جشنواره را یک نقطه عطف در تاریخ آموزش و پرورش دانست و گفت: حضور این تعداد دانش آموز در این جشنواره آثار و برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت به دنبال دارد.

وی افزود: برگزاری جشنواره ها و المپیادهایی مانند خوارزمی و نانو تکنولوژی گامی مثبت در مسیر اعتلای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به شرکت 850 هزار طرح و دانش آموز در این جشنواره گفت: این آمار نشان می دهد تعداد زیادی از دانش آموزان مقطع متوسطه اولکشور درگیر این حرکت علمی و پژوهشی هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در دانش آموزان مقطع متوسطه اول ظرفیت ها، استعداد و توانمندی های بالقوه ای وجود دارد که باید آن ها با برگزاری اینگونه جشنواره ها به فعلیت برسند

زرافشان بااشاره به راه اندازی 42 آزمایشگاه نانو دانش آموزی در کشور با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران باور دارد که توجه به پتانسیل های ذهنی و خلاقیت دانش آموزان می تواند توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید مسیر و بستری برای ادامه نوآوری ها و خلاقیت دانش آموزان در ادامه دوران تحصیل آن ها فراهم شود و اعتقاد داریم امروز به مرحله دنبال کردن یادگیری برای تولید علم و فناوری در مدارسمان رسیده ایم که گامی مهم و مثبت محسوب می شود.

زرافشان با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی دانش آموزان گفت: در همین راستا تفاهم نامه ای با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران امضا شده و یک برنامه جامع برای اجرای اقدامات در این بخش از دوره ابتدایی تا پایان متوسطه پیگیری شده است.

وی ادامه داد: امسال بر اساس ارزیابی که بر مبنای ویژگی های کارآفرینی ایرانی انجام شده شاخص های کارآفرینی مشخص شده و امسال باحضور بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دانش آموز متوسطه اول یک پایش علمی انجام‌شده و کارنامه ای برای این موضوع آماده شده است.

وی بیان کرد: این برنامه تحلیل به هیات دولت ارائه می‌شود تا در سال های آتی دانش آموزان موردحمایت برنامه های دولت در زمینه توسعه کارآفرینی قرار بگیرند.

زرا فشان گفت: در حال حاضر یک حلقه از حلقه های علم و پژوهش دانش آموزی بعد از جشنواره جابر بن حیان در مقطع ابتدایی و جشنواره جوان خوارزمی در مقطع متوسطه دوم با شکل گیری جشنواره نوجوان خوارزمی شکل گرفته و این‌ حلقه ها تکمیل و به هم متصل می شوند

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!