کلاس های تابستانی برای یکسان سازی وضعیت علمی

شنبه  31 مرداد 1394 

محمد حسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته برای مدارس شاهد در طی سال تحصیلی جدید گفت:در حال حاضر ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی و پایه هفتم به طور کامل انجام شده است که بعد از ثبت نام و تطبیق مدرک، اسامی در سامانه سناد ثبت می‌شوند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مدیران موظفند تا توانمندی‌های دانش‌آموزان را شناسایی کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان در مدارس شاهد به دلیل امتیازات ایثارگری ورود پیدا کرده‌اند و از لحاظ سطح علمی هماهنگ نیستند، بنابراین لزوم کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه ضرورت می‌یابد.

کفراشی خاطر نشان کرد: بر اساس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که در مدارس شاهد انجام شده است از نظر قبولی در امتحانات بعد از مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، در رتبه سوم قرار دارد.

مدیر کل امور شاهد ایثارگران گفت: برنامه کلاس‌های فوق برنامه و جبرانی دو تا چهار ساعت مازاد بر برنامه‌های درسی سایر موارد است که هزینه‌ی کلاس‌های جبرانی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخته می‌شود و هزینه کلاس‌های فوق برنامه که شامل برنامه‌های آموزشی و پرورشی است توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مسابقات ویژه‌ مدارس شاهد

کفراشی در خصوص مسابقات فرهنگی –هنری مدارس شاهد بیان کرد:مسابقه‌ای با نام مطالعه و تحقیق هر سال در مدارس شاهد برگزار می‌شود، این مسابقه تحت عناوینی بنابر مقتضیات زمانی و همچنین با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود و هدف از این طرح تربیت دانش‌آموزانی علاقمند به روحیه پژوهش است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!