مربیان را به راهبران تربیتی - آموزشی تبدیل کنیم

1394 دوشنبه 2 شهریور 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حمیدرضا کفاش در مراسم اختتامیه هشتمین اردوی ملی پیشاهنگان فرزانه که امشب یکم شهریور ماه در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد گفت: مربیان فرزانه برای یادگیری مهارت های زندگی و انتقال آنها به دانش آموزان تلاش شبانه روزی کرده اند.

وی ضمن سلام و درود بر 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اعتدال به جامعه برگشت و رئیس جمهور دور از افراط و خشونت گرایی به ترویج محبت و عشق ورزی در بین نسل جوان دغدغه های آموزش و پرورش را در نشست هایتعلیم و تربیت مدیریت کرد.

دولت تدبیر و امید و دوری از دلمردگی

کفاش با بیان اینکه این نسل جدید ثمره آموزش شما هستند ادامه داد: دولت تدبیر و امید برای بازگشت امید و نشاط و دوری از دلمردگی به تشویق مربیان برای بانشاط کردن محیط مدارس می پردازد.

دانش آموزانی بانشاط تربیت کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انتظارات دکتر روحانی رئیس جمهور، از ما آموزش و پرورشی ها این است که دانش آموزانی با نشاط ، با انعطاف و کارآمد تربیت کنیم.

دانش آموزان تک بعدی تربیت نکنیم

وی با اشاره به ساحت های ششگانه تعلیم و تربیت تاکید کرد: حق نداریم دانش آموزان را تک بعدی تربیت کنیم نشاط و ورزش باید در تربیت دانش اموزان پیشگام باشد زیرا دانش اموزان مدیر فردای ما هستند باید این نکته را باور کنیم که دانش آموز تک ساحتی آینده خود و جامعه را تضمین نمی کند.

کفاش اشاره کرد: نشانه رشد انسان این است که تمام ابعاد تربیت را با هم داشته باشد. بنابراین باید در کنار آموزش قران به دانش آموزان، احترام به بزرگتر ، بوسه بر دستان مادر، تواضع در مقابل پدر و بندگی در مقابل معلم را آموزش دهیم.

دانش آموز در فضای مجازی فعال باشد

کفاش ادامه داد: دانش آموز باید در صحنه اجتماع فعالیت اجتماعی انجام دهد، در فضای مجازی حضور فعال داشته باشدهمچنین نسل آینده باید شاداب، امیدوار و پرنشاط تربیت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش نباید به سلیقه خود بخشی از فعالیت ها را حذف کنیم افزود: تربیت دختران از پسران مهمتر است زیرا دختران مانند پسران انسان هستند و بخشی از جامعه را به عنوان مادر برای تربیت نسل جوان در دست دارند .

کفاش تصریح کرد: تربیت دختران در دولت تدبیر و امید و در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و دانش آموزی که شما به عنوان مربی در مهرماه با او ارتباط برقرار می کنید باید با نشاط و با امید باشد.

وی خاطرنشان کرد: در تشکیلات فرزانگان در اردوی ملی مهارت زندگی را به دانش آموزان آموزش دهید تا خادم نظام باشند در اردوی ملی دانش اموزان به نصب چادر توسط خود ، آماده کردن غذا و حفاظت از محیط زیست می کوشند و یاد می گیرند که به لحاظ آنچه آموزش می بینند از نظام و انقلاب طلبکار باشند .

مربیان راهبران تربیتی - آموزشی هستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر در آموزش و پرورش به دنبال موفقیت هستیم باید مربیان را به راهبران تربیتی آموزشی تبدیل کنیم و کارهای اجرایی را به دانش اموزان بسپاریم.

کفاش ادامه داد: کار مدرسه را به جوانان واگذار کنید و شما به عنوان راهبر در کنار آنها به راهنمایی بپردازید .

وی در پایان گفت: مسئولیت مربیان پیشاهنگ فرزانه آماده سازی جوانان برای جامعه فردا است امیدواریم مهر امسال ، مهر پرعشق و امید در سایه دولت تدبیرو امید باشد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!