بازی فکری پایاپای

خلاصه:

پایاپای یک بازار شلوغ و پرهیاهوست. بازیکن‌ها هم در این بازار چند بازرگان هستند و باید دستشان را طوری مرتب کنند که هر 9 کارت دستشان از یک جنس باشد. اما همیشه تعدادی از کالاهای مورد نظر شما در دست بازیکنان دیگر است! کالاهایتان را با بیشترین سرعتی که می‌توانید مبادله کنید و سعی کنید سریع‌تر از دیگران دست خودتان را جفت و جور کنید و زنگ پایان بازی را به صدا درآورید. در پایاپای، شما بخشی از هیاهوی بازارید!

داستان:

همه‌ی بازرگان‌های بازار قدیمی شهر در چهارسوق‌ها و حجره‌هایشان جمع شده‌اند و سعی می‌کنند با ارزش‌ترین کالاهای تجاری بازار را از آنِ خود کنند. با داد و فریاد و سر و صدا فروشنده‌ها و خریدارها را به سمت خودشان جذب می‌کنند و با بیشترین سرعت کالاهایشان را با یکدیگر مبادله می‌کنند. اما باید حواسشان را هم جمع کنند که اموالشان چشم داروغه‌ی حریص را نگیرد که آن وقت....

تاریخچه:

بازی پایاپای نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ای از بازی معروف و محبوب Pit است. این بازی نخستین‌بار، بیش از یک قرن پیش و در سال 1903 میلادی تولید شد و همان‌گونه که از اسم آن پیداست به جریان مبادلات کالا در یک بازار بورس خیالی می‌پرداخت. طراح اولیه‌ی این بازی «هری گویت» (Harry E. Gavitt) نام داشت؛ هرچند امروزه این بازی بیشتر با نام «ادگار کیسی» (Edgar Cayce) شناخته شده است که نسخه‌ی خود از این بازی را در سال 1904 منتشر ساخت. در طول بیش از صدسالی که از تولید ویرایش نخست این بازی گذشته است، ده‌ها نسخه‌ی مختلف و متناسب با فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف از این بازی طراحی و تولید شده است. پایاپای آخرین ویرایش این بازی است. تلاش گروه‌های طراحی و تحقیق و توسعه‌ی هوپا بر آن بوده است که این ویرایش، ضمن حفظ جذابیت‌ها و هیجان بازی اصلی، رنگ و بویی از بازارهای ایرانی را نیز به همراه داشته باشد.

 بازی فکری پایاپای

پرورش ذهن:

بازی پایاپای به دلیل سرعت بالا و ضرورت تغییر دادن گاه و بی‌گاه نقشه‌های و استراتژی‌های بازی، در زمره‌ی بازی‌هایی قرار می‌گیرد که بازیکن‌ها را به تصمیم‌گیری و عمل در شرایط دشوار و با سرعت بالا وا می‌دارد. همچنین درگیری فیزیکی بازیکن‌ها برای مبادله‌ی کارت‌ها و دسترسی به زنگ در لحظه‌ی پایانی بازی، که همگی با سرعت بالا و در فضایی کاملا رقابتی صورت می‌گیرد، تقویت هماهنگی میان چشم، دست و ذهن را نیز ضروری می‌سازد. به این ترتیب، پایاپای ضمن آن که لحظاتی پرهیجان را برای بازیکن‌ها خلق می‌کند، ابزاری برای تقویت غیرمستقیم ناحیه‌های جلو پیشانی و پسِ سری مغز نیز محسوب می‌شود.

 

محتویات:

72 کارت کالا

2 کارت ویژه

1 عدد زنگ رومیزی

2 برگه‌ی راهنمای بازی

 

تعداد بازیکن 3 تا 8 نفر

سن بالاتر از 7 سال

مدت زمان بازی 20-45 دقیقه

 دریافت راهنمای اصلی

دریافت راهنمای تکمیلی

 

برای خرید این بازی به فروشگاه اینترنتی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه کنید.

 

کلمات کلیدی: سرگرمی | بازی خانوادگی | بازی ایرانی | بازی فکری | بازی گروهی | تقویت مهارت ذهنی | بازی جالب و سرگرم کننده | بازی برای کودکان و بزرگسالان

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!