سال تحصیلی جدید 450 معلم به مدارس خارج از کشور اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،خلیل الله بابالو صبح امروز (سه شنبه) 10 شهریور در گردهمایی آموزشی معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهارکرد: از سال 85 تا 92 قریب به 1300 پرونده از معلمین برای ساماندهی در مدارس خارج از کشور به صورت بلاتکلیف باقی مانده بود که در دو سال فعالیت مرکز توانستیم با حمایت های وزیر آموزش و پرورش آن ها را ساماندهی و وضعیت آن ها را مشخص کنیم .

وی افزود: در تمام مراحل بررسی وضعیت تلاش کرده ایم که تبعیضی در اعزام معلمان نداشته باشیم و ملاک بررسی صلاحیت های علمی و عمومی افراد باشد.

بابالو با بیان این که کار 450 معلم اعزامی در سال تحصیلی 95-94 به مدارس خارج از کشور از 4 ماه قبل شروع شده است ، خاطرنشان کرد: در فرصت 4 ماه به تمام مشکلات و بعضاً اعتراضات به صورت شفاف و منطقی پاسخ داده شد تا از این بابت آرامش در اعزام برقرار شود.

وی ادامه داد: با اعزام این معلمین ساماندهی اعزام معلمان برای سال تحصیلی آینده را از مهر ماه امسال شروع می کنیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان این که در سال تحصیلی 93-94 رشد 500 نفری دانش آموزان را در مدارس خارج از کشور شاهد بودیم ، افزود: 200 دانش آموز از کشور ترکیه ، 200 دانش آموز از کشور های شبه قاره و 100 دانش آموز از کشور های های سوریه و لبنان به جمع دانش آموزان خارج از کشور اضافه شدند که می تواند آغاز خوبی برای اجرای سیاست جذب حداکثری باشد.

بابالو ادامه داد: دانش آموزان و معلمان خارج از کشور حضور فعالی در عرصه های جهانی داشته اند که می توان به حضور در کنفرانس ها علمی و مدارس سایر کشور ها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و تقویت بنیه علمی معلمان اجرای دوره های ضمن خدمت و راه اندازی کلینیک آموزش های مجازی گروه های آموزشی در تمام کشور ها را در نظر گرفتیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گسترش دیپلماسی آموزشی را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: بیش از 170 پژوهش علمی توسط معلمان و دانش آموزان خارج از کشور به مرکز امور بین المللی ارسال شده است که از بنای علمی خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود در چند ماه آینده تعداد آنها افزایش قابل توجه ای داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزشی سایر کشور ها، برگزاری نشست های دانش آموزان مدارس با سایر کشور ها در قالب هفته دوستی دانش آموزان و مهندسی اعزام از دیگر برنامه های مرکز در سال تحصیلی جدید است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!