باید روش تدریس در کلاس ها متحول شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمود امانی طهرانی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران توسعه علمی کشور افزود: اتصال علم به زندگی، جامعه، فرهنگ و تمدن امر کوچکی نیست بلکه هویت فرزندان ما را می‎سازد.

وی تاکید کرد: تنوع در کتب درسی باید بیشتر شود و حجم کلی ساعات دروس هم افزایش یابد.

امانی طهرانی گفت:ملاک اصلی در تدریس تاکید بر مفهوم سازی بنیادی است و باید روش تدریس در کلاس های درس متحول شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ و تمدن ایران و اسلام پر از افرادی است که امروز نقش آنها بر ما آشکارتر شده است.

امانی طهرانی با بیان اینکه در بحث تغییر محتوای کتب آموزشی با عجله اقدام شد، اظهار داشت : متاسفانه اجرای عجولانه این تغییر بر سازمانپژوهش و برنامه ریزی درسی تحمیل شد.

وی با بیان پایین بودن بودجه اختصاص یافته برای تولید بسته و محتوای گفت : به محض ایجاد آرامش محتوا ی جدید تولید خواهد شد .

مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه گروهی از معلمین دغدغه‎دار می‎توانند نهضتی را در این کشور ایجاد کنند که نفعش به کشور برگردد، افزود: ایران سابقه علمی بسیار افتخارآمیزی دارد علیرغم اینکه اطلاعات ما کم است اما به یمن تلاش‎هایی که صورت گرفته نیازمند ایجاد یک سازمان جدید علمی در کشور هستیم.

امانی طهرانی گفت: اگر بخواهیم به نهضت یادگیری در کلاس درس و مدرسه دامن بزنیم باید کلاس‎ها را از شیوه کنونی خارج کنیم و در این باره نیازمند یک الگوی ذهنی هستیم.

مدیر کل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: الگوی ذهنی یعنی طراحی آموزشی که نقطه آغاز آن هدف‎شناسی است و طراحی آموزشی با طرح درس تفاوت دارد و بخشی از طراحی آموزشی محسوب می‎شود.

وی افزود: نوع یادگیری باید بروندادمحور با هدف‎هایی از جنس شایستگی باشد. تدریس باید بر اساس مدل ترسیم شده و کارشناسی شده باشد تا بتواند ضمن ارتقاء کیفیت آموزش به یادگیری عمیق و مفهومی هم منجر شود .

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!