درس هدایت تحصیلی به مدارس بازمی گردد

ابوالقاسم عیسی مراد در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در خصوص ضرورت توجه به هدایت تحصیلی و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث هدایت تحصیلی در نظام آموزشی جدید با تغییراتی همراه بود و به پایه نهم منتقل شده است، بنابراین به موضوع حضور مشاوران نگاه ویژه‌ای شده است.

وی در ادامه افزود: امسال حضور مشاوران در تمامی مدارس متوسطه قطعی شده است و همچنین برنامه‌ها و دوره‌هایی برای آموزش آنان در نظر گرفته شده که برخی از آنان همچنان در حال اجراست.

عیسی مراد با اشاره به این موضوع که دوره های آموزشی برای مسئولین استان‌ها در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: آموزش‌های متفاوت هدایت تحصیلی حتی به شکل آنلاین در سامانه Moshaver.medu.ir وجود دارد که به طور مداوم با تغییراتی مواجه می‌شود که مشاوران می‌توانند از آن بهره گیرند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره تصریح کرد: در واقع این سامانه محل گفتمانی برای مشاوران خواهد بود.

وی همچنین در خصوص اختصاص درسی به موضوع هدایت تحصیلی گفت: در سال‌های قبل درس برنامه ریزی در پایه‌ی اول دبیرستان وجود داشت که درحال حاضر با توجه به تغییرات نظام آموزشی این درس حذف شده و قرار بر این است تا سال های آینده به شکل درس مجزا به موضوعهدایت تحصیلی و برنامه‌های مشاوره‌‌ای بپردازد.

عیسی مراد از برگزاری برنامه‌های متفاوت پرورشی و مشاوره‌ای در طی سال تحصیلی خبر داد و گفت: همایش علمی تربیت با محورهای مبتنی بربرنامه های مشاوره‌ای در زمستان برگزار می‌شود که هم‌اکنون فراخوان آن در سامانه اینترنتی آموزش و پرورش در بخش معاونت فرهنگی و پرورشی موجود است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!