کیف مناسب برای دانش آموزان

دکتر لایقی متخصص و جراح ارتوپد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: استفاده از کوله پشتی مخصوصا با وزن زیاد فشار زیادی را روی ستون فقرات وارد می‌کند. کوله پشتی باید سبک باشد و وزن مناسب آن برای کودکان کمتر از 500 گرم و برای نوجوانان کمتر از یک کیلوگرم باید باشد. اما وزن کوله فقط 10 درصد از فشاری که بر روی ستون فقرات وارد می‌شود را شامل می‌شود.

در بهترین حالت این است که کوله خود را سنگین نکنیم. اگر وزن کوله سنگین باشد در ناحیه گردنی به سیستم عصبی، شبکه‌های بازو و عروق آن ناحیه فشار وارد می شود، که باعث بی حسی اندام فوقانی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: کیف دستی فشار کمتری بر روی اندام وارد می‌کند. اگر زمان در دست گرفتن زمان طولانی نباشد گزینه مناسب تری برای انتخاب کیف است‌. اما در دراز مدت کیف‌های دستی که وزن آن ها سنگین هستند باعث می‌شود شانه به سمت پایین کشیده شود و مانند کوله پشتی ها می‌تواند به ستون فقرات فشار زیادی وارد کند.

وی در پایان اشاره کرد: چه کوله پشتی چه کیف دستی اگر بیش از حد سنگین نباشد آسیبی جدی به ستون فقرات وارد نمی‌کند. کیف‌های چرخ دار به آنکه روی زمین کشیده می‌شوند و کودک مجبور نیست وزن آن را تحمل کند بهترین نوع کیف مدرسه‌ای می‌باشد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!