ضرورت تحرک دانش آموزان در زنگ تفریح

دکتر لایقی متخصص ارتوپد در گفت‌وگو خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانش‌آموزان با درست نشستن پشت نیمکت‌های مدرسه در بزرگسالی از کمر درد و آرتروز در امان می‌مانند. از آنجا که مدت زمان زیادی دانش‌آموزان پشت میز می‌نشینند درست نشستن یک امر لازم و ضروری است.

وی گفت: دست‌ها باید تقریبا زاویه نود درجه با میز داشته باشند. ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای تنظیم شود که پاها کاملا روی زمین قرار بگیرد. بهتر است که میز و صندلی دانش‌آموز قابلیت تنظیم با قد وی را داشته باشد اما در حال حاضر مدارس این امکانات را ندارند پس بهتر است که دانش‌آموز مدت طولانی بر روی صندلی و نیمکت مدرسه ننشینند و بعضی وقت‌ها معلم اجازه بدهد از روی صندلی جابه‌جا شود. اگر قد کودک بلندتر از ارتفاع نیمکت بود، برای آنکه فشار کم‌تری بر روی عضلات وی وارد شود از بالشتک برای تنظیم ارتفاع خود با میز استفاده کند.

وی در پایان اشاره کرد: زنگ تفریح‌ها فرصت مناسبی است تا خستگی و فشاری که از نشستن بر روی نیمکت‌ها بر بدن کودک وارد شده است را جبران کرد.با فعالیت و تحرک از گرفتگی، خشک شدگی عضلانی و دردهای اسکلتی می‌توان جلوگیری کرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!