زمان احتمالی اجرای طرح ترمیم معدل دیپلم اعلام شد

استقبال گسترده و آمار بالای بازدید خبر " معدل دیپلم هم ترمیم می شود "و پیام های دریافتی درباره آن نشان می دهد که تعداد دانش آموزانموافق با این طرح بیش از مخالفان است به همین دلیل بسیاری از موافقان دچار اضطراب ناشی از زمان اجرای طرح شده اند و با وجود آن که متن خبر گویای بخشی از پاسخ مخاطبان بود، با این حال برخی از دانش آموزان همچنان خواستار تعیین زمان اجرای این مصوبه و پیگیری آن توسط جام جم آنلاین بودند.

تماس با شورای عالی آموزش و پرورش واعلام درخواست اجرای طرح تا دی 94 یا خرداد 95 و تشویق یکدیگر برای گفتگوی تلفنی با مسئولان شورا در این رابطه از جمله بازتاب های اعلام خبر این مصوبه و در نهایت حکایت از میزان استقبال و اصرار دانش آموزان نیازمند اجرای این طرح بود.

خبرنگار جام جم آنلاین با هدف پیگیری درخواست مخاطبان خود با شورای عالی آموزش و پرورش تماس گرفت و موفق به گفتگو با حسین ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش شد.

ریاحی نژاد بعد از مطلع شدن از تعداد بالای موافقان این مصوبه می گوید: این مصوبه فعلا در شورای عالی آموزش و پرورش است و طرح هنوز برای تصویب توسط رئیس جمهور به عنوان رییس این شورا به ریاست جمهوری ارسال نشده است.

وی که با نارضایتی مخالفان بیش از موافقان مواجه بوده است به همین دلیل گمان نمی کرد که تعداد متقاضیان اجرای هر چه سریعتر این مصوبه زیاد باشد، در ادامه می گوید: دانش آموزان لازم است صبور باشند چون ممکن است ریاست محترم جمهور اصلا آن را مورد تایید قرار ندهند اما در صورت تصویب و بازگشت آن به دبیرخانه شورای عالی، اجرای آن نیازمند ابلاغ و تدوین شیوه نامه اجرایی توسط معاونت متوسطه و مرکز سنجش آموزش و پرورش است.

به گفته مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان سال 84 به بعد با هر نمره ای مشمول اجرای این طرح می شوند.

وی درباره درخواست برخی از فارغ التحصیلان درباره اجرای این طرح برای دی 94، تاکید می کند: برای ما هم مشخص نیست که تصویب این طرح بعد از ارسال به ریاست جمهوری چقدر زمان می برد.ممکن است 10 روز یا چند ماه طول بکشد به همین دلیل نمی توانیم زمان دقیق اجرای آن را اعلام کنیم.

ریاحی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا امکان رایزنی با ریاست جمهوری برای تصویب طرح در مدت زمان کوتاه میسر است، می گوید: متاسفانه با وجود رایزنی های قبلی اما در مجموع برای تصویب مصوبات یک مقدار مشکل داریم.با این وجود، پیش بینی می کنیم این طرح برای خرداد 95 اجرا شود و بدون شک با توجه به توضیحات مذکور، امکان اجرای آن در دی ماه سالجاری وجود ندارد.

مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگ  اظهارات خود در پاسخ به سوال برخی داوطلبان درباره امکان درج نمرات جدید در کنکور سال 95 تاکید می کند: شرکت در کنکور یک بحث است. بحث تاثیر 25 درصدی نمره امتحان کتبی بحث دیگری است .شما می توانید بعد از شرکت درآزمون کنکور، نمراتتان را بدهید تا در سوابق تحصیلی تان لحاظ کنند اگر اجرای طرح به به دی نرسد، فرد می تواند در امتحانات خرداد شرکت کند و چون اعلام نتیجه کنکور به تابستان می افتد از این جهت مشکلی ندارد که قبل از ثبت نام در کنکور باشد.

وی ادامه می دهد: در هر حال فرقی نمی کند،سوابق تحصیلی شما می تواند مربوط به دی یا خرداد باشد .چون در بازه زمانی خرداد تا شهریور ماه، نتیجه امتحانات را قبلش اعلام می کنند و نتایج قبل از اعلام به سیستم در سابقه تحصیلی داوطلب درج می شود و از این جهت مشکلی نیست .

 

 

منبع دریافت این مطلب : رتبه سازان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!