مبنای تعیین شهریه مدارس غیردولتی هزینه های آنها است

مجتبی زینی‌وند در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید گفت: سال گذشته الگوی شهریه مدارس غیردولتی در سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تصویب شد و مبنای عمل در همه مدارس قرار گرفت.

تعیین شهریه براساس هزینه کرد

وی اضافه کرد: بر اساس این قانون میزان شهریه مدارس غیردولتی بر اساس میزان هزینه های آنها تعیین می شود که طی خوداظهاری موسسان آنها و طبق اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وارد کردند، مشخص شده است.

افزایش شهریه ها تعدیل شده است

زینی وند درخصوص درصد افزایش شهریه در سال تحصیلی جدید گفت: امسال در بعضی مناطق تنها 2.5 درصد افزایش شهریه داشتیم. باتوجه به اینکه سال گذشته در مناطقی مثل منطقه 3 میزان افزایش شهریه بالا بوده، این افزایش در الگوی فعلی تعدیل شده و امسال افزایش حداقلی داشتند؛ اما در مناطقی که افزایش شهریه سال گذشته پایین بوده، با توجه به اینکه هزینه های تمام شده مبنای تعیین شهریه قرار گرفته، ممکن است افزایش شهریه بیشتر باشد.

افزایش 17.5 درصدی شهریه

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین درصد افزایش شهریه 17.5 درصد بوده است.

برای واقعی کردن شهریه ها به زمان نیاز داریم

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهریه ها با واقعیت فاصله دارد و هنوز برای واقعی کردن شهریه ها نیاز به زمان داریم. امیدوارم در سال های بعد شهریه ها واقعی تر، منطقی تر، متناسب با خدمات ارائه شده و سطح توان مالی خانواده ها تعیین شود.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!