انتقاد معاون وزیر از وضعیت معلمان در مدارس غیر دولتی

حجت‌الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، نسبت به وضعیت شاغلان حرفه معلمی در مدارس غیردولتیو آموزشگاه‌های خصوصی از دو جهت ابراز نگرانی کرد، اول از این حیث که حقوق مسلم این افراد همانند [حق بیمه، سنوات، حق‌التدریس مناسب] پرداخت نمی شود و به دلیل نیاز به شغل، شرایط ناخواسته به این گروه از معلمان تحمیل می شود. جهت دوم اینکه با ورود افراد غیرحرفه‌ای و غیر واجد شرایط به کسوت معلمی در این بخش، جایگاه اجتماعی و مقبولیت معلمان لطمه می بیند.

محمدیان اظهار کرد: معتقدم باید ساز و کارهای قانونی تشکیل سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی فراهم شود. بیش از یک دهه است این مطلب را پیشنهاد کرده و پی‌گیری می‌کنم، علی‌رغم مقبولیت در بدنه معلمان متاسفانه هنوز با اقبال سیاستگذاران مواجه نشده است.

معاون پژوهشی وزیر خاطرنشان کرد: سازمان نظام معلمی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با الگوگیری از سازمان‌های مشابه مانند سازمان نظام پزشکی، نظام مهندسی، نظام پرستاری و نظام روانشناسی مسئولیت سنجش‌های حرفه‌ای، آموزش‌های حرفه‌ای، صلاحیت‌های حرفه‌ای و شکایت‌ها و حمایت‌های حرفه‌ای را عهده‌دار شود.

وی ویژگی چنین نهادی را داشتن جایگاه قانونی، ارتباط دوسویه انتخاب معلمان و نظارت و تنفیذ و تایید انتخاب‌ها از سوی دولت دانست و آن را فرصت برای هم‌افزایی ظرفیت و توانایی معلمان در ایفای نقش موثرتر در نظام تعلیم و تربیت شمرد.

محمدیان تصریح کرد: وجود چنین نهادی از انباشته شدن مشکلاتی همانند، مربیان پیش‌دبستانی، معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای آموزشی خرید خدمت و حتی شاغلان آموزشی و تربیتی بخش غیردولتی جلوگیری می‌کند و دولت و مجلس را از پرداختن‌های موردی و بدون رویه‌های قابل قبول حرفه‌ای و تخصصی نجات می‌دهد.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!