70 درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس شاهد پوشش داده شدند

محمدحسین کفراشی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: در مجموع در دوره اول ابتدایی و پایه هفتم مدارس شاهد 140 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد 54 هزار نفر ظرفیت ورودی در مدارس شاهد داریم و با توجه به اهدافی که درخصوص ثبت نام داشتیم توانستیم تمام جامعه ایثارگری را مورد هدف قرار دهیم.

کفراشی بیان کرد: در سنوات گذشته ورودی پایه اول 40 درصد بود اما امسال این ورودی به 67 درصد تا 70 درصد در پایه اول ابتدایی رسید این درحالی است که در دوره متوسطه اول 70 درصد از جامعه ایثارگری مورد هدف قرار گرفت.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: بحث ثبت نامی ها در مناطقی که تراکم جانباز و ایثارگر داشتیم دچار ضعف شد که باید این افراد به سمت مدارس همجوار سوق داده شوند.

در سال جدید مدرسه شاهد تاسیس نمی شود

وی بیان کرد: در سال جدید تاسیس و افزایش مدارس شاهد نداریم اما از محل مدارس موجود از مناطقی که کمتر جمعیت دارند می توان به جایی که متقاضی بیشتر است، با توجه به نیاز، نیرو انتقال داد.

کفراشی عنوان کرد: سامانه سجا با 38 مدیریت تعریف شده که فاز اولش اجرایی می شود. سیستم نکفا یا سیستم دانش آموزی که تحت داس بوده که به وب مجهز شد.

پوشش بیمه ای افراد ایثارگر

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پایان اضافه کرد: طبق برنامه ای که بنیاد شهید اعلام کرده است همچنین با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بیمه درمانی و تکمیلی جانبازان شاغل و غیرشاغل بازنشسته پس از اتمام قرارداد در تاریخ اول مردادماه، مجددا این قرارداد بسته و بیمه افراد ایثارگر به بنیاد شهید واگذار شد.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!