نظارت بر خدمات مدارس و تناسب آن با شهریه

مرضیه گرد، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکیباشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توجه به خدمات ارائه شده در مدارس غیردولتی تناسب میزان دریافت شهریه گفت: در طول سال تحصیلی در بازدیدهای دوره‌ای تمامی آیتم‌های شهریه‌ای بررسی می‌شود و چنانچه مدارس غیردولتی در ارائه خدمات تعیین شده، کوتاهی کرده باشند، طبق بندهای تخلف با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در صورت مغایرت با ضوابط قانونی و شورای نظارت آموزش و پرورش اختیار دارد مدرسه را تا پایان سال تحصیلی خودش اداره کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در خصوص نوع برخورد با مدارسی که طبق قانون عمل نکرده‌اند هم خاطرنشان کرد: بستگی به نوع تخطی از قانون، شرایط متفاوت است اما بر اساس گزارش‌ها در مواردی حتی منجر به تغییر مدیر مدرسه هم است.

گرد همچنین درباره توجه به فضای ورزشی در مدارس غیردولتی با بیان اینکه مدارس متناسب با شرایط منطقه مجوز می‌گیرند، تصریح کرد: مدارسی که فضای استاندارد برای ورزش دانش‌آموزان را داخل محیط مدرسه نداشته باشد، از فضاهای ورزشی که خارج از مدرسه اجاره می‌کنند، بهره می‌گیرند و طبق آیین‌نامه استقرار بعد از سه سال، حمایت‌های متناسب با آن شرایط اجرا شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!