خود تنظیم بودن دانش آموز

هیچ وقت منتظر کسی نباشید که برای شما استارت بزند. نسبت به یادگیری خود تعهد داشته باشید و با علاقه و اشتیاق شروع به درس خواندنکنید. نه با بی حوصله گی. بدون این که از کسی بخواهید برای خودتان برنامه ریزی کنید.

بعد از برنامه ریزی به روند یادگیری و کار خود نظارت کنید. کلیه ی کارهای روزانه خود را در دفتر برنامه ریزی یادداشت کنید و در آخر اگر خواستید می توانید از کسی مثل مشاور بخواهید که دفتر شما را بررسی کند.

بعد از هر آزمون یا امتحان نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت و علت موفقیت یا شکست خود را بررسی کنید. منتظر نباشید که اول مشاور کارنامه ی شما را بررسی کند. بلکه خود جوش باشید و خود به بررسی بپردازید، و در آخر به همراه مشاور به بازنگری برنامه و کارنامه ی خود بپردازید.

با این عمل هیچگاه دچار استرس نمی شوید و همیشه می دانید در کجای راه موفقیت قرار دارید. این ارزشیابی مدام کمک می کند که وضعیت فعلی خود را بسنجد و توانایی ها و مهارت های خود را بالا ببرید و دقیقا بدانید که چه کارهایی باید انجام بدهید تا به موفقیت برسید و خیلی راحت می توانید و در این صورت درباره شکست ها و موفقیت های خود صحبت کنید هیچ کس بهتر از خودمان نمی تواند بر عملکردمان قضاوت کند.

کلمات کلیدی مطلب : مقالات | مقالات علمی و آموزشی 

 

منبع دریافت این مطلب : مبتکران

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!