اول مهر بازگشایی رسمی مدارس است

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار داشت: تا کنون در مجموع 12 میلیون و 687 هزار و 31 دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 7 میلیون و 266 هزار و 91 دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند و 2 میلیون و 992 هزار و 567 نفر در متوسطه اول و 2 میلیون و 34 هزار و 487 دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام شدند.

زرافشان با اشاره به تعداد نوآموزان، دانش‌آموزان استثنایی و غیردولتی ثبت‌نام شده در مدارس، خاطر نشان کرد: تا کنون 329 هزار و 123 نوآموز در دوره پیش‌دبستانی، 64 هزار و 695 دانش‌آموز استثنایی و یک میلیون و 529 هزار و 964 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی، ثبت‌نام شده‌اند.

رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش افزود:‌ میانگین کشوری ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس 96 درصد است که بیشترین تعداد ثبت‌نام با 100 درصد مربوط به استان یزد و کمترین میزان ثبت‌نام با 93 درصد مربوط به یکی از استان‌های شمال شرقی کشور است.

زرافشان با اشاره به بررسی تعداد ثبت‌نام دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته در همین زمان گفت: در سال گذشته 12 میلیون و 268 هزار و 605 دانش‌آموز در همین زمان ثبت‌نام شده بودند که شاهد افزایش حدود 400 هزار نفری هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا بازگشایی رسمی مدارس روز شنبه چهارم مهر خواهد بود؟»، گفت: خیر، اول مهر برای ما روز ملی است و همچنین رئیس جمهور هم در آیین بازگشایی مدارس حضور خواهند داشت.

وی افزود: اول مهر همان اول مهر است و روز بازگشایی مدارس چهارشنبه اول مهر خواهد بود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!