مصاحبه با تورج منتظری مولف و پژوهشگر مدارس تیزهوشان

برای یافتن صحیح ترین پاسخ به سوال هایی که برای هر پدر و مادری پیش می آید،سراغ جناب آقای تورج منتظری، مولف و پژوهشگر با 22 سال سابقه کار در مدارس سمپاد رفته ایم تا نظرشان را در مورد ویژگی دانش آموز تیزهوش ، مدارس سمپاد ، نقش والدین و مدرسه در یادگیری کودک تیزهوش، سن شروع آموزش کودک تیزهوش و ... بپرسیم.
این فایل صوتی را گوش کنید:
دانلود فایل صوتی : نظر تورج منتظری درباره با مدارس سمپاد
مدت زمان:00:28:45
حجم فایل:6.58MB
نکات مطرح شده در این فایل صوتی:
» خانواده ها باید فرزاندانشان را حمایت کنند.
» نقش مدرس در علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه پررنگ است
» هدف ما باید پرورش نسل توانمند باشد بنابراین از فشارهای اضافی به دانش آموزان عادی باید پرهیز کرد.
» دانش آموز تیزهوش در مدارس عادی دردسرساز می شود
» خلاقیت اکتسابی است.
» آموزش دانش آموز تیزهوش (به معنای توانمندی مهارتی ) از کودکی انجام شود.
» خانواده ها باید به رشد مهارتی کودک توجه کنند
» عصر آینده، عصر مهارت است.
» مدارس تیزهوشان در صورتی که معلمان بستر مناسبی برای رشد کودک تیزهوش فراهم کنند، بسیار خوب هستند ولی مدارسی که به تخریب کودک دست می زنند هم زیاد هستند.
» مدارس تیزهوشان بستر مناسبی برای دانش آموزان توانمند است.
» کلاس های آمادگی تیزهوشان در صورتی که به رشد فرد کمک کنند، خوب است.
» تعامل دانش آموزان تیزهوش با همسالانی که در یک سطح علمی هستند در مدارس تیزهوشان منجر به دوستی های قوی در آینده می شود.
» برای انتخاب مدرسه مناسب، والدین باید اول به خروجی مدرسه و بعد معلمان آن توجه کنند و در انتخاب مدرسه به نوع تربیت خانوادگی خود دقت کنند.