تهیه پیش نویس سند بین المللی مدارس ایمن

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، پیش از ظهر امروز علی‌اصغر فانی در حاشیه نشست بین‌المللی سران مدرسه ایمن که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی مدارس ایران ایمن‌‌سازی شده‌اند و الان 520 هزار کلاس درس داریم که 490 هزار کلاس بعد از انقلاب بازسازی و ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو سوم فضای آموزشی کشور استانداردسازی شده و در حوزه مقاوم‌سازی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

فانی افزود: در این اجلاس تجربیات ایران با سایر کشورها به اشتراک گذاشته شد و نماینده سازمان ملل متحّد از اقدامات ایران تقدیر کرد و امروز بعدازظهر در این خصوص به یک جمع‌بندی می‌رسیم و سایر کشورها می‌توانند از تجربیات ایران بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: پیگیر تامین بودجه برای مقاوم‌سازی یک سوم مدارس ناایمن هستیم که این در گروی گشایش مسائل اقتصادی کشور است.

وی در خصوص سند بین‌المللی مدارس ایمن، گفت: پیش‌نویس این سند تهیه شده و عصر امروز نهایی می‌شود.

فانی تصریح کرد: در بحث آموزشی نیز دانش‌آموزان و معلمان در محورهای مختلف توجیه شده‌اند و همان طوری که دیدید بنده در خصوص اقدامات آموزشی صحبت‌هایی کرده‌ام و یک مدل سه بخشی در این خصوص ارائه شده است.

وی افزود: الان مانور زلزله توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود و معلمان در مواجهه با خطرات آن آموزش می‌بینند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ایمن‌سازی مدارس و اختصاص بودجه به آن خاطرنشان کرد: میزان اعتبار بالاست و هماهنگی‌های اولیه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انجام شده است امیدواریم اعتبار اختصاص یابد تا بتوانیم یک سوم مدارس باقی‌مانده را ایمن‌سازی کنیم و رقم پیشنهادی ما 3 میلیارد دلار است.

 

منبع دریافت این مطلب : وزارت آموزش و پرورش

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!