دعوت وزیر آموزش و پرورش تونس از همتای ایرانی برای سفر به کشورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ناجی‌جلول وزیر آموزش و پرورش تونس در دیدار با علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ایران در سخنانی اظهار داشت: جمعیت تونس 11 میلیون نفر است که 2 میلیون دانش‌آموز دارد و 400 هزار نفر نیز در آموزش عالی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد دانش‌آموزان در مدارس ما بالا بود، اما در طول پنج سال انقلاب، آمار کسانی که به مدرسه نمی‌روند بالا رفته است و الان مشغول سعی در جذب کودکان به مدارس هستیم.

رئیس آموزش و پرورش تونس افزود: چون در تونس مدارس اجباری است، کسانی که مدرسه نمی‌روند باید آنها را به مدرسه برگردانیم و باید از 6 سالگی به بعد در مدرسه حضور داشته باشند.

ناجی‌جلول گفت: فکر می‌کنم نقاط مشترکی بین ایران و تونس وجود دارد و هر دو کشور وزنه‌های مشترک فرهنگی دارند و فکر می‌کنم ملتی در داشتن یک مردم مستحکم است که فرهنگ خود را حفظ کرده و محترم می‌شمارند و این قبل از سایر فاکتورهاست.

وی یادآور شد: نظرم این است که قانون اساسی ما می‌گوید یک تونسی مسلمان، عرب و مدیترانه‌ای است، اما قبل از همه یک تونسی باید فرهنگ خود را محترم شمارد.

وزیر آموزش و پرورش تونس با بیان اینکه در کشور ما نیز چنین کتابی تحت عنوان کتاب سفید منتشر می‌شود، گفت: بنده تاکید می‌کنم بین ما نیز اشتراکاتی وجود دارد و ایجاب می‌کند رابطه بیشتری داشته باشیم، اما مبادلات ما مانند مسائل آموزشی گسترده نیست و در خصوص مسائل آموزشی، هنری و کتاب علاقه‌مند به گسترش روابط هستیم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ایران خاطرنشان کرد: جنابعالی را به سفر به تونس دعوت می‌کنم و شما باید ببینید چگونه غرب و شرق دنیا در تونس روبه‌رو می‌شوند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش تونس

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!