کمبود کتاب درسی کذب محض است

 به گزارش تیزلند، به نقل از خبرگزاری پانا ،لیدا نیک روش درخصوص برخی اخبار منتشرشده مبنی بر کمبود کتب درسی در مقطع پیش دانشگاهی گفت: خبر هرگونه کمبود کتاب درسی را تکذیب می کنم و اعلام می کنم حتی یک مورد گزارش مبنی بر کمبود کتاب درسی به ما نرسیده است و ما نه تنها کمبود کتاب نداریم، حتی در بسیاری مناطق با مازاد کتاب مواجه هستیم.

وی افزود: امسال کتابهای دوره پیش دانشگاهی در سراسر کشور و دوره ابتدایی در شهر تهران از طریق ثبت نام اینترنتی توزیع شد که این ثبت نام در چند مرحله انجام شد. دانش آموزان ابتدا به صورت انفرادی ثبت نام کردند و کسانی که به هر علت امکان ثبت نام انفرادی نداشتند از طریق مدیران مدارس به صورت گروهی ثبت نام شدند. همه دانش آموزانی که در سامانه ثبت نام کردند به موقع موفق به دریافت کتاب های درسی شدند.

مدیر کل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درخصوص علت های عدم دریافت بموقع کتاب ها گفت: برخی از افراد به علت مسافرت موفق به ثبت نام اینترنتی نشدند که این افراد بعدها ثبت نام گروهی شدند. عده ای دیگر از دانش آموزان نیز جابجا شدند یعنی ثبت نام مدرسه و ثبت نام اینترنتی کتابشان را در یک منطقه انجام دادند، اما بعد مدرسه شان را تغییر دادند و در منطقه ای دیگر حتی استانی دیگر ثبت نام کردند. طبق بخش نامه ای که به همه مناطق و استان ها ارسال شد، این افراد لازم نیست وجه کتاب را مجدد بپردازند بلکه می توانند در همان مدرسه جدید کتابهایشان را تحویل بگیرند.

وی در همین خصوص افزود: به علت جابجایی صورت گرفته ممکن است منطقه ای با کمبود کتاب و منطقه ای دیگر با مازاد کتاب مواجه شده باشد و به همین دلیل کتاب با چند روز تاخیر به دست دانش آموز رسیده باشد.

نیک روش یکی دیگر از مشکلات ایجادشده درخصوص توزیع کتاب را شروع زودهنگام سال تحصیلی در برخی مدارس برشمرد و گفت: برخی مدارس پیش از اول مهر سال تحصیلی را آغاز کردند دانش آموزان شان بالاجبار برای تهیه کتب درسی به مراکزی که مورد تایید ما نبود مراجعه کردند و چه بسا کتابها را با قیمت های بالاتر تهیه کرده باشند.

وی اظهار داشت: سامانه ثبت نام اینترنتی کتاب همچنان باز است و اگر دانش آموزی به هر علت موفق به ثبت نام اینترنتی نشده می تواند چه به صورت انفرادی و چه گروهی نسبت به ثبت نام و دریافت کتاب ها اقدام کند.

مدیر کل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درخصوص کتاب های درسی سایر مقاطع گفت: من از دانش آموزان و خانواده هایشان می خواهم به هیچ عنوان وجهی جز مبلغ پشت جلد را برای کتاب نپردازند و کتاب ها را فقط از کتابفروشی های طرف قرارداد با آموزش و پرورش خریداری کنند.

نیک روش گفت: چنانچه دانش آموزان به هر عنوان در تهیه کتب درسی با مشکل مواجه بودند می توانند از طریق تماس با شماره تلفن های 88827778 و 88490220 و 66559688 و 66516984 از راهنمایی همکاران ما در رفع مشکل استفاده کنند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!