سازمان های جهانی شروع دوره پیش دبستانی را از3 سالگی توصیه کرده اندسازمان های جهانی شروع دوره پیش دبستانی را از3 سالگی توصیه کرده اند

به گزارش تیزلند، به تقل از سرویس آموزش و پرورش پانا، نشست مشترک اعضای کمیته آموزش و ارتقاء سلامت با حضور علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان و جمعی از معاونان و مدیران دو نهاد در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و تائید آن از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: معظم له بر اجرای بند، بند این سند که مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، تاکید فرمودند.

وی از برنامه درسی ملی به عنوان یکی از آن ها زیر نظام های سند تحول یاد کرد و افزود: برنامه درسی ملی به عنوان نقشه راه تدوین کتاب های درسی تدوین و تصویب گردید و متعاقب آن سازمان ماموریت یافت تا هر سال کتاب های درسی دو پایه تحصیلی را هم سو با سند تحول و مطابق با برنامه درسی ملی تغییر دهد که این اتفاق امسال به پایه های پنجم و نهم رسیده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به هدف تربیت که دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است، تحقق آن را به کمک 5 عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در 4 عرصه رابطه با خویش، رابطه با خدا، رابطه با خلق و رابطه با خلقت در بستر 11 حوزه یادگیری ممکن دانست.

در ادامه علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به توجه ویژه اسلام به تعلیم و تربیت، حتی قبل از انعقاد نطفه وتولد اظهار کرد: وقتی صحبت از سلامت می شود، همه ابعاد آن اعم از بعد جسمانی، روانی، عقیدتی و... مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: سلامت و بهداشت یکی از وظایف فرهنگستان علوم پزشکی هم دربعد کمٌی و هم در بعد کیفی است و ما رشد و تکامل برنامه های زندگی فرد از انعقاد نطفه تا هشت سالگی را دنبال می کنیم.

مرندی تصریح کرد: فرهنگستان علوم پزشکی ایران نقش پیش دبستانی را بسیار مهم وتاثیرگذار می داند و سازمان های جهانی آن را از سه سالگی توصیه کرده اند. چون این امر باعث تقویت بنیه فکری و درسی فرد در دوره دانش آموزی می شود و به نوعی به عدالت آموزشی و رفع فقر فرهنگی در سطح جامعه نیز کمک می کند.

وی سبک زندگی سالم اجتماعی که در بیانات مقام معظم رهبری تبلور یافته است را از جمله سرمایه های اصلی فرهنگستان دانست و اضافه نمود: تحقق این آرمان، مستلزم تلاش هماهنگ و هم افزای دیگر نهاد های مرتبط با کودکان است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!