تحصیل بیش از 14 هزار دانش آموز ایرانی در مدارس خارج از کشور

 به گزارش تیزلند ، به نقل از خبرگزاری فارس :خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در  خصوص تعداد دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: اکنون 14 هزار و 280 دانش‌آموز ایرانی محصل در خارج از کشور وجود دارد.

وی افزود: 560 فارسی آموز در خارج از کشور داریم که در روزهای شنبه و یکشنبه به مدارس ایرانی مراجعه می‌کنند و فارسی یاد می‌گیرند.

بابالو تصریح کرد: اکنون 480 معلم اعزامی به مدارس خارج از کشور داریم و 400 معلم تبعی مشغول فعالیت هستند و تعدادی نیرو هم به عنوان کارکنان بومی از همان کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در خصوص وضعیت کتب درسی در مدارس ایرانی خارج از کشور، گفت: کتاب‌های دانش‌آموزان پیش از مهر ماه به کشورهای مورد نظر ارسال شد.

وی افزود: تا قبل از سال 92 سفرای کشورها به علت تاخیر در ارسال کتب درسی گله داشتند اما امسال پیش از شروع مهر ماه، کتاب‌ها به مدارس ایرانی ارسال شد.

بابالو با بیان اینکه امارات با داشتن 5 هزار دانش‌آموز ایرانی بیشترین محصلان کشورمان را دارد، اظهار کرد: در شبه قاره 2300 دانش‌آموز، در کویت 2 هزار دانش‌آموز و در قطر 1300 دانش‌آموز ایرانی داریم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!