مصوبه ترمیم معدل دانش آموزان در حال تدوین است

به گزارش تیزلند ، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی‌اصغر فانی در حاشیه گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران گفت: تا پیش از اینکه بنده به آموزش و پرورش بیایم، به طرح شهاب ورودی نشده بود و برای نخستین بار سال گذشته شروع اجرای این طرح بود.

وی افزود: از 32 اداره کل آموزش و پرورش در هر استان، یک منطقه در کلاس چهارم ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند.

فانی ادامه داد: در سال گذشته 130 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند و امسال نیز بیش از 340 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای اجرای طرح شهاب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش داده نشده است، تصریح کرد: یک پروژه تحقیقاتی را برای اجرای این طرح تعریف کرده‌ایم.

ترمیم معدل دانش‌آموزان

وی در پاسخ به این پرسش که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص ترمیم معدل دانش‌آموزان چگونه است، گفت: این مصوبه برای ترمیم معدل دیپلم در حال تدوین است.

فانی افزود: دانش‌آموزانی داریم که در سال‌های گذشته دیپلم گرفتند و معدل کتبی آنها خوب نبوده است و اکنون مایل هستند در امتحاناتی شرکت کنند تا این معدل ترمیم شود.

سوابق تحصیلی در کنکور

وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش یا عدم افزایش ضریب سوابق تحصیلی در کنکور تصریح کرد: این ضریب از 25 درصد افزایش پیدا نکرده است و مصوبه مجلس، کمیته‌ای را برای تصمیم‌گیری در این خصوص متشکل از آموزش و پرورش، وزارت علوم و نمایندگان مجلس مشخص کرده است.

وی افزود: این کمیته مصوبه چند سال اخیر که تاثیر مثبت از طریق معدل در کنکور بود را دنبال کرد و در سال‌های بعد این تاثیر قطعی شد که امسال با توجه به اینکه آموزش و پرورش تاثیر 35 درصدی در کنکور را پیشنهاد داده بود اما این کمیته همان تاثیر 25 درصدی را تصویب کرد.

وی دلیل مخالفت این کمیته در خصوص افزایش 35 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور را عدم آمادگی اعلام کرد.

سرانه مدارس

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه به بسیاری از مدارس تا کنون ارسال نشده است،‌ گفت: بخشی از سرانه تامین اعتبار شد و پس از آن توزیع شده است.

وی افزود: برای توزیع سرانه اولویت‌گذاری شد و به مدارسی که نیاز بیشتری داشتند این عدد تخصیص یافت.

هدایت تحصیلی

فانی در خصوص آیین‌نامه هدایت تحصیلی نیز گفت: آیین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق با نظام آموزشی جدید، روز گذشته برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش رفته است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!