طرح شهاب طرح شناسایی و پرورش دانش آموزان با استعداد

به گزارش تیزلند ، به نقل از مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ،آقای مهندس نستوه عضو ستاد مرکزی اجرایی طرح شهاب و رئیس کمیته علمی و فنی طرح در همایش توجیهی طرح شهاب در گیلان ابراز داشت: ماموریت طرح شهاب کشف، هدایت و حمایت از استعدادهای پایه چهارم ابتدایی تا پایان دوره متوسطه است. وی با اشاره به شروع این طرح در سال تحصیلی 92-91 گفت: برای اجرای بهتر این طرح آموزش آموزگاران و عوامل اجرایی طرح ضروری است. ایشان در خصوص سابقه اجرای طرح نیز عنوان کردند: این طرح بصورت آزمایشی در سال 92-91 در هفت استان کشور و در همه مقاطع تحصیلی و در سال 94-93 با یک وقفه یکساله در 32 منطقه آموزشی و پرورشی در پایه چهارم ابتدایی با تحت پوشش قرار دادن 130 هزار دانش آموز اجراء شد و در سال تحصیلی جاری نیز این طرح در 64 منطقه آموزشی و پرورشی با تحت پوشش قرار دادن 386 هزار دانش آموز اجراء می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این همایش گفت : طرح شهاب برگرفته از اسناد بالادستی و به خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که هدف این طرح شناسایی و پرورش دانش آموزان با استعداد می باشد. وی با اشاره به نقش مثبت شرکتهای دانش بنیان گفت: شرکتهای دانش بنیان به کمک جوانان نخبه باعث نشاط و تحرک اقتصادی ، فرهنگی در کشور می شود وتجربه یک ساله طرح شهاب باعث می شود امسال گامهای بلندتری در راستای شناخت استعدادها برداشته شود.

همچنین اصفهانی رئیس بنیاد ملی نخبگان گیلان هم در این همایش گفت: شناسایی نخبگان و پرورش آنها وجه مشترک آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان به طوری که با همکاری آموزش و پرورش در صدد شناسایی نخبگان دانش آموزی گیلانی هستیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!