مدارس استعدادهای درخشان حذف نمی شوند

به گزارش تیزلند،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دکتر حسین شجاعی روز پنج شنبه مورخ 9/7/94 در جلسه شورای معاونان این اداره کل با اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان در کشور گفت : دومین مدرسه استعدادهای درخشان سال 1356 در کرمان تاسیس شده است .

دکتر شجاعی مهمترین هدف تاسیس مدارس استعدادهای درخشان را اقنای علمی دانش آموزانی دانست که مدارس عادی از عهده انجام آن بر نمی آیند .

شجاعی افزود : مدارس استعدادهای درخشان در سال های اخیر غیر کارشناسی توسعه یافته است.

شجاعی خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهای دارای سابقه نزدیک به چهل سال و پیشگام در اداره مدارس خاص تیزهوشان است .

شجاعی با انتقاد از برگزاری آزمونهای استانی و مشترک با آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای شناسایی و پذیرش استعدادهای درخشان گفت : کاهش ظرفیت پذیرش و برگزاری آزمونها به صورت ملی و با هدف تعدیل عدد پذیرش و بالابردن کیفیت جداسازی صورت می گیرد .

وی با اشاره به اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(شهاب) در 64 منطقه کشور ویژه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مدارس استعدادهای درخشان حذف نمی شوند بلکه این طرح مکمل این مدارس است.

شجاعی ادامه داد: روش تلفیقی نمونه بارز طرح شهاب است و در صورت استقرار این طرح، می تواند یکی از مهمترین طرح هایی باشد که در آموزش و پرورش کشور اجرا شده است.

وی گفت: در اجرای این طرح عجله ای نداریم و امیدواریم با پاییش لحظه ای و گرفتن اطلاعات مفید از مدارس مجری در طول 10 سال این طرح در آموزش و پرورش استقرار یابد.

وی با تاکید بر اینکه مخالف حجیم شدن سمپاد هستیم گفت: کل فارغ التحصیلان سمپاد از سال 62 تا 85 به 65 هزار نفر نمی رسد اما هم اکنون 34 هزار دانش آموز در پایه اول متوسطه دوره دوم تحصیل می کنند.

شجاعی با اشاره به پذیرش 18 هزار دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جاری خاطرنشان کرد: امید واریم این رقم برای سال تحصیلی آینده کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرایش دانش آموزان به سمت رشته های تجربی گفت: گرایش دانش آموزان در شهرهایی که دانشکده های علوم پزشکی احداث شده زیاد است.

وی افزود: مراکز فنی و حرفه ای و کاردانش نیز باید برای گرایش دانش آموزان به این رشته ها انگیزه ایجاد کنند.

شجاعی اظهار کرد: شناخت استعدادهای برتر هدف دوره ابتدایی است اما هدایت در متوسطه اول و متوسطه دوم باید اتفاق بیفتد و طرح شهاب براساس همین رویکرد طراحی شده است.

 

منبع دریافت این مطلب : مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!