خلاقیت در کودکان - 5

سرکار خانم آتشانی در زمینه ی پرورش کودکان خلاق اقدام به ارائه تجربیات خود کرده اند، که در مجموعه ای صوتی در اختیار شما والدین گرامی قرار می گیرد.  

 

دانلود فایل صوتی : خلاقیت در کودکان - شماره 5 - تیزلند  

مدت زمان: 00:11:50

حجم فایل: 2.74MB    

 

نکات مطرح شده در این فایل صوتی:

» خلاقیت همان خصیصه ای است که ما را خداگونه می آفریند.

» قطعا میتوانیم از آن استفاده کرده و فرزندان موفقی را برای جامعه پرورش دهیم.

» راهکارهای مختلفی برای افزایش خلاقیت وجود دارد.

» در این سلسه برنامه ها هر دفعه به یکی از راهکارها می پردازیم.

» در این برنامه با راهکار شش کلاه فکری که ادوارد دوبونو ارائه داده در خدمتتون هستیم.

» در این روش شش جنبه مختلف یا شش سبک فکری که از قبل تعریف شده در نظر می گیریم.

» کلاه های رنگی در اینجا به عنوان یک سمبل در نظر گرفته شده اند.

» می توانیم ربان رنگی را جایگزین کلاه رنگی کنیم.

» ممکنه به مهمونی رفته و یا فیلمی را به اتفاق اعضای خانواده تماشا کنیم و هر یک از اعضای خانواده نظر خود را بیان کنند.

» افراد مثبت گرا فقط نکات خوب و مثبت را بیان می کنند.

» افراد دمدمی مزاج با توجه به حال و روز همان روز اعلام نظر می کنند.

» افراد منفعل فقط واقعیات را بیان می کنند.

» در طرح 6 کلاه فکری می خواهیم کاری کنیم که فردی منفی گرا است امروز فقط با دید مثبت نگاه کند.

» می خواهیم یاد بگیریم مدلهای مختلف به یک قضیه نگاه کنیم.

» اول سمبل های مختلف را تعریف می کنیم.

» رنگ سفید نماد خنثی و منفعل است.

» افراد با کلاه یا ربان سفید موضوعات و شکلهای واقعی را بدون هیچ قضاوتی می گویند.

» رنگ قرمز نشانه شور و هیجان است.

» افراد با کلاه قرمز و یا ربان قرمز بینش هیجانی دارند.

» رنگ سیاه نشانه منفی و افسردگی است.

» کلاه سیاه بیانگر جنبه های منفعل و بدبینانه است، این افراد فقط مثل کسانی که منفی نگر هستند فکر می کنند.

» رنگ زرد آفتابی و مثبت است.

» کسانی که کلاه و یا ربان زرد دارند بیانگر جنبه های مثبت و خوشبینانه هستند.

» رنگ سبز نشانه رویش و گیاهان و درختان بارور طراوات و تازگی است.

» کلاه سبز بیشتر فکرهای تازه و ایده های خلاقانه را مطرح می کند.

» رنگ آبی نشانه سردی و آسمان بالای سرماست.

» کلاه آبی بیانگر تنظیم و سازماندهی فرآیند برنامه ریزی برای تفکر است.

» کلاه آبی کلاه نظارت است، به دیدگاه نظارتی به قضیه نگاه می کند، و می تواند جنبه های منفی و مثبت را با هم ببیند و ارزیابی کند و دقیق نگاه کند.

» در اصل برای پرورش خلاقیت بچه ها با این روش می توانیم از کلاه ها یا ربانهای مختلف استفاده کنیم.

» باید هر شب و با هر سوژه ای یک رنگ ربان را به هر کدام از بچه ها اختصاص دهیم و تکراری نباشد.

» در اصل ما از بچه ها می خواهیم یک مدل به قضیه نگاه نکنند و مدلهای مختلفی را برای موارد مختلف مطرح کنند.

 

کلمات کلیدی: پرورش خلاقیت | روشهای نوین پرورش خلاقیت | روانشناس کودک | خلاقیت در کودکان | رادیو مادر

 

منبع دریافت این مطلب : آموزشگاه شفق

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!