اولیا از برخی اختیاراتشان در مدارس استفاده نمی کنند

 به گرارش تیزلند، به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر احمدی ضمن اشاره به این مطلب که بسیاری از والدین اطلاع دقیقی از نحوه عملکرد و اختیارات انجمن اولیا و مربیان ندارند، اظهار داشت: اسناد بالادستی ما از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اهمیت حضور اولیا در تصمیم گیری های مدارس تاکید دارند. در سند تحول بنیادین ذکر شده که "اولیا باید در تمامی مراحل برنامه ریزی، اجرا و حتی ارزشیابی حضور داشته باشند."

وی افزود: اولیای دانش آموزان در چارچوب انجمن اولیا و مربیان می توانند در طرح و اجرا و سپس نظارت بر آن ایفای نقش کنند اما متاسفانه در عمل این اتفاق نمی افتد و اغلب والدین به علت واقف نبودن بر این اختیارات یا عدم مشارکت جویی از این اختیارات استفاده ای نمی کنند.

والدین نارضایتی خود از عملکرد معلمان را مطرح کنند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در همین خصوص گفت: چنانچه والدین دانش آموزان از عملکرد معلمی ناراضی باشند می توانند مراتب را با دلایل و مستندات مطرح کنند و در صورت اثبات ناکارآمدی معلم مورد نظر مدیر مدرسه ملزم به تعویض معلم مورد نظر است.

کتاب راهنمای انجمن اولیا مربیان را مطالعه کنید

احمدی به اولیا توصیه کرد از اختیاراتشان بیشتر استفاده کنند و گفت: پیشنهاد من این است که در وهله اول اولیا به مطالعه کتاب راهنمای انجمن اولیا و مربیان بپردازند که همه ساله به مدارس ارسال می شود و در آن به سرفصل های عملکرد این انجمن به طور دقیق و روشن پرداخته شده است.

شورای عالی مدرسه

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسئولیت های اولیا در مدارس شورای مالی مدرسه است که این شورا در هر سال تحصیلی با عضویت رییس انجمن اولیا و مربیان، نماینده شورای معلمان و مدیر مدرسه تشکیل می شود. همه هزینه هایی که در مدرسه می شود باید با حضور انجمن اولیا و مربیان باشد و اسناد هزینه ها باید به تایید اعضای شورای مالی برسد. ضمنا برداشت از حساب مدرسه باید با امضای دو عضو از سه عضو شورای مالی انجام شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!