اعطای مدرک بین المللی به مربیان پیش دبستانی

 به گزارش تیزلند ، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رخساره فضلی ضمن بازدید از خبرگزاری، اظهار کرد: بخشنامه "ورود نیروهایی که رشته غیرمرتبط دارند به دوره پیش دبستانی ممنوع است" به استان ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: در دوره پیش دبستانی باید نیرویی را جذب کنیم که رشته آن به رشته این دوره مرتبط باشد. ما از جهت ساختار نیروی انسانی هیچ ساختار منسجمی نداریم.

ساماندهی نیروی انسانی پیش دبستانی

فضلی اشاره کرد: اکنون در حال طراحی یک سامانه با همکاری دانشگاه فرهنگیان هستیم و نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی را طراحی کرده ایم.

تدوین نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: تهیه بانک اطلاعات مربیان پیش دبستانی یکی از بخش های این نظام است این موضوع توسط سازمان مدارس غیردولتی ما ایجاد شده و ما آن را به سامانه دانشگاه فرهنگیان لینک می کنیم.

وی اضافه کرد: گام دوم ما تعیین سطح مربیان پیش دبستانی به لحاظ توانمندی ها، نگرش ها و رشته تحصیلی است. برای مربیان 3 سطح را پیش بینی کردیم که مربیان باید حداقل این 3 سطح را بگذرانند.

فضلی تصریح کرد: سطح یک این است که از طریق دانشگاه فرهنگیان به مربیان مدرکی داده می شود مبنی براینکه می توانند در کلاس های پیش دبستانی کار کنند.

اعطای مدرک بین المللی به مربیان پیش دبستانی

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که مدرک مرحله آخر مدرک بین المللی باشد که به مربیان پیش دبستانی اعطا خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!