دستورالعمل های مدارس شاهد مربوط به 15 سال گذشته است

به گزارش تیزلند،به نقل از خبرگزاری فارس از بابلسر، محمدحسین کفراشی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیرانمدارس شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه وظایف مدارس شاهد آموزشی، حمایتی و ترویجی است، اظهار کرد: در تمام دنیا حمایت از جان‌باختگان جنگ و ارائه خدمات به آنها وجود دارد، در کشور ما نیز حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدارس شاهد مربوط به یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: مدارس شاهد باید الگوی مدارس دیگر باشند، در این مدارس باید علاوه بر توجه به مباحث آموزشی و پرورشی به مباحث ترویج ایثار و شهادت نیز توجه شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این مدارس ابتدا به دستور امام راحل (ره) راه‌اندازی شد، تصریح کرد: بعد از گذشت چند سال اهداف اولیه تاسیس این مدارس فراموش شد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از مدارس فرسوده شده و حتی بسیاری از دستورالعمل‌های آن مربوط به 15 سال گذشته است.

کفراشی با بیان اینکه حتی اگر در این مدارس یک دانش‌آموز تحصیل کند، باید به آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: شهدا ارزش و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، آنها بودند که در زمان جنگ با از دست دادن جان خود از کشور محافظت کردند، پس وظیفه ماست که همواره به یاد آنها باشیم و اجازه ندهیم یاد آنها از دل و جان ما بیرون رود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجا خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه، شناسایی فرزندان شهدا و ایثارگر به راحتی انجام شده و دیگر ابهامی در این خصوص به‌وجود نمی‌آید.

این مسئول با اعلام اینکه برای نخستین‌بار امسال حدود 70 درصد از ورودی دانش‌آموزان ما ایثارگر هستند، بیان کرد: این آمار در سال گذشته 45 درصد بوده است.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را جلب رضایت خانواده شهدا و ایثارگر دانست و افزود: امسال گزارشی حاکی از نارضایتی خانواده‌های ایثارگر، جهت مشکل ثبت‌نام در این مدارس نداشتیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یک هزار و 350 مدارس شاهد در سطح کشور، اظهار کرد: در این مدارس به‌دنبال کیفیت آموزشی و ایجاد نشاط و امید در دانش‌آموزان هستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به کاهش اضطراب، استرس روحی ـ روانی و برگزاری مشاوره‌های سازشی و رفتاری در سطح مدارس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات آموزش و پرورش در گذشته عدم همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با این سازمان بوده است، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعامل خوبی بین دو نهاد به‌وجود آمد و قرار شد بنیاد شهید در تخصیص اعتبارات با این سازمان همکاری کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران سالانه 400 میلیارد تومان در دانشگاه‌ها برای دانشجویان خانواده‌های شهدا هزینه می‌کند، بیان کرد: اما این اعتبار برای مدارس تنها 10 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی برای دانشگاه‌ها جای نقد و بررسی دارد، ادامه داد: اگر به مدارس شاهد توجه بیشتری شود و اعتبارات بیشتری به آن تعلق گیرد دیگر نیازی نیست این مقدار هزینه صرف دانشگاه‌ها شود چرا که پایه آموزش در سطح مدارس است، اگر پایه دانش‌آموز در مدارس تقویت شود، می‌تواند به راحتی در دانشگاه‌های دولتی قبول شود.

کفراشی بیان کرد: تامین هزینه دانشجویان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران موجب شده است بسیاری از فرزندان شاهد علاقه‌ای به تحصیل نداشته باشند و تنها به دریافت سهمیه آموزشی اکتفا کنند، این در حالی است که ما باید دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که الگو برای تمام اقشار جامعه باشند.

وی با اشاره به 290 مدرسه ایثارگر و وجود 50 هزار دانش‌آموز در کشور، گفت: با مشکل جدی در بحث مالیدانش‌آموزان مدارس ایثارگر مواجه هستیم که برای رفع مشکلات این مدارس به برخی از سازمان‌های مربوطه مراجعه کردیم که قرار شد سالانه از طریق این سازمان‌ها یک میلیارد تومان اعتبار به این مدارس تخصیص یابد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!