50 نویسنده در هفته کتاب به مدارس می روند

به گزارش تیزلند،به نقل از خبرگزاری میزان ، در این جلسه مناف یحیی پور برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کتاب را حول سه محور و با رویکرد توسعه کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان دانست و گفت: یکی از برنامه های ما برگزاری جلسات دیدار نویسندگان با مخاطبان است که با همکاری آموزش و پرورش و با حضور 50 نویسنده در 100 مدرسه در شهرهای گوناگون انجام می دهیم.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: این برنامه با هدف ایجاد انگیزه در میان نوجوانان برای کتابخوانی و نیز پاسخ به درخواست نویسندگان مبنی بر دیدار با مخاطبانشان برگزار می شود و در ضمن دیدار و گفت و گوی نویسندگان و کتابخوانان، برنامه های جنبی هم برگزار خواهد شد.

یحیی پور برگزاری مسابقه کتابخوانی ملت کتابخوان با همکاری بنیاد ملت را برنامه دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد و ادامه داد: در محور سوم برنامه های خود در هفته کتاب هم جشنواره کتابخوانی در تمام مراکز کانون در سراسر کشور برگزار می کنیم.

وی توضیح داد: ویژگی بارز برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کتاب گستردگی آن در سراسر کشور است.

در ادامه این جلسه مجید غلامی جلیسه ضمن تشکر از توجه به برگزاری برنامه های کانون با گستردگی جغرافیایی سراسر کشور در هفته کتاب اظهار داشت: ستاد برگزاری هفته کتاب آماده همکاری در برنامه های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و در برنامه دیدار نویسندگان با مخاطبان در مدارس این ستاد کتاب های نویسندگان را در اختیار دانش آموزان قرار خواهد داد.

دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همچنین از اختصاص بن خرید کتاب از سایت ketab.ir به عنوان جایزه و هدیه به دانش آموزان در این طرح خبر داد و گفت: معتقدیم هر چقدر کتابخوانی در مدارس به ویژه مدارس مناطق محروم توسعه پیدا کند به بهبود وضعیت کتابخوانی کشور کمک خواهد کرد و از این رو از هیچ کمکی در اینگونه طرح و برنامه ها دریغ نمی کنیم.

وی همچنین از اختصاص یکی از روزهای هفته کتاب به کودک و نوجوان خبر داد و اظهار داشت: در برنامه های روز کتاب و کودک و نوجوان از همکاری کانون پرورش فکری و دیگر مراکز مرتبط با کودکان و نوجوانان بهره خواهیم گرفت تا با هم افزایی، برنامه های موثرتری را برگزار کنیم.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب به لزوم همکاری در اطلاع رسانی برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: فضاهای موجود در مراکز کانون می تواند در این موضوع به ستاد هفته کتاب کمک قابل توجهی بکند، البته روابط عمومی ستاد هفته کتاب هم از ظرفیت های خود برای پوشش برنامه های کانون مثل سایر برنامه های هفته کتاب بهره خواهد گرفت.

همچنین در این جلسه غلامی جلیسه و یحیی پور بر ضرورت همکاری خانه کتاب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال هم تاکید کردند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!