آغاز طرح شهاب در 64 منطقه آموزشی از اول آبان

به گزارش تیزلند ، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس محمد نستوه معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای طرح شهاب در مدارس کشور، اظهار داشت: طرح شهاب امسال در 64 منطقه آموزشی در خال اجرا است.

وی افزود: در فصل تابستان آموزش مربیان استانی این طرح در تهران انجام شد و این مربیان به استانهای خود بازگشتند و کار آموزش به دیگر مربیان را‌ آغاز کردند.

نستوه با بیان اینکه کار شناسایی دانش‌آموزان با استعدادهای برتر از اول آبان در مدارس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: معلمان در کلاس‌های درس بر اساس آموزش‌هایی که سپری کرده‌اند به مدت چهار ماه کار شناسایی استعدادهای برتر را انجام خواهند داد و اطلاعات افراد برتر در سامانه اسناد ثبت و پس از آن ارزشیابی نهایی از اجرای طرح آغاز می‌شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 386 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار می‌گیرند که 18 هزار و 500 نفر عوامل اجرایی و معلم مسئولیت این شناسایی را به عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت طرح شهاب شناسایی و هدایت دانش‌آموزان در محیط مدرسه است، عنوان کرد: اما جذب در مدارس استعدادهای درخشان به ازای هر 1000 دانش‌آموز 23 نفر خواهد بود و به شیوه استاندارد حداکثر 2.28 صدم درصد جذب باز خواهد گشت.

نستوه در پاسخ به این پرسش که «پس از شناسایی دانش‌آموزان با استعدادهای برتر هدایت آنها چگونه انجام خواهد شد؟»، گفت: پس از شناسایی استعدادها، هدایت با حضور معلم، کار گروه تخصصی این موضوع و خانواده‌ها اتفاق خواهد افتاد و بخشی در محیط مدرسه و بخشی به موسسات مختلف ارجاع می‌شوند.

وی افزود: اگر دانش‌آموز خلاقی شناسایی شود آنها را به موسسات علمی و هنری استان مورد نظر خود انتقال می‌دهیم.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح شهاب در همه مدارس کشور اجرا می‌شود، عنوان کرد: با توجه به شرایط سنی این شناسایی از ابتدایی و از پایه چهارم دبستان شروع می‌شود و به ترتیب به پایه‌های دیگر توسعه می‌یابد.

وی گفت: چشم انداز این گونه است که ظرف مدت زمان 10 سال طرح شهاب در پایه‌های بالاتر تحصیلی هم اجرا شود که ممکن است با برنامه ریزی‌های انجام شده مدت آن تا 5 سال هم کاهش یابد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!