بر جهشی درس خواندن فرزندا نتان اصرار نکنید

جواد تجر، با تاکید بر اینکه جهشی درس خواندن دانش آموزان از نظر علمی مطلوب نیست، گفت: این شیوه تحصیل مطلوب نیست و توصیه می شود خانواده ها بر آن تاکید نداشته باشند.

این دکترای روانشناسی تربیتی افزود: جهشی درس خواندن سبب می شود تا دانش آموز تمامی ایام سال را با مشغله های درس و تحصیل سپری کرده و همین درگیری مداوم او با درس و مدرسه می تواند مشکلاتی را برای او در پی داشته باشد.

تجر افزود: جهشی درس خواندن باعث بروز خستگی و به ویژه خستگی روانی دانش آموزان می شود و چه بسا حتی دلزدگی دانش آموز از تحصیل را در پی داشته باشد و از این حیث پرداختن و تاکید خانواده ها بر آن توصیه نمی شود.

این استاد دانشگاه در ادامه از اضطراب موقعیتی به عنوان یکی از اضطراب ها یاد کرد که در موارد تحصیل و در مورد امتحانات در دانش آموزان بیشتر بروز می کند و لذا درگیری تمام مدت دانش آموزان با درس و مدرسه در طول سال باعث می شود تا آنها به طور مستمر با این نوع از اضطراب مواجه باشند و همین مسئله میزان کارکرد آنها را کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر اثرات سوء اضطراب بیش از حد در افراد گفت: با جهشی درس خواندن فشار زیادی به دانش آموز وارد آمده و میزان اضطراب او نیز بیشتر می شود، لذا توصیه می شود خانواده ها بر این موضوع اصرار نداشته باشند.

این دکترای روانشناسی تربیتی افزود: بهتر است خانواده ها به جای اصرار بر جهشی درس خواندن فرزندانشان، شرایطی را فراهم کنند تا آنان از تعطیلات تابستان در راستای تقویت سایر استعدادها و توانمندی های خود بهره ببرند. 

 

منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!