سنگینی عقل یا وزن

اگر می خواهید ذهنی توانمند و فعال داشته باشید و آن را روز به روز قوی تر کنید و تمرکزآن را بالا ببرید بهتر است از برخی عوامل مختلف مخرب و تاثیرگذار روی آن دوری کنید

عوامل مختلفی چون ژنتیک، محیط اطراف، تجربیات گذشته و البته خود فرد در میزان توجه و دقت آن‌ها نقش دارند. بر اساس مطالعات صورت گرفته دانش‌آموزانی که به طور مداوم سطح توجه شان مورد بررسی قرار می‌گیرد، از تمرکز بالاتری برخوردار هستند.

بروز افکار سرگردان و جستجوی مغز برای یافتن ایده‌ای جدید زمان‌هایی هستند که باعث از بین رفتن میزان بهره‌وری مغز و تمرکز می‌شوند. اگر این اتفاق به طور مکرر رخ بدهند تاثیرات آن‌ها بر روی مغز شدیدتر خواهد بود.

گفتنی است که همه این مشکلات از نپرداختن کافی افراد به ذهن‌شان نشات می‌گیرد.

باید گفت که این بی‌ توجهی‌ ها به تدریج پدیدار شده و ممکن است زمانی متوجه خطر آن‌ها شویم که خیلی دیر شده و خطاهای رفتاری در فرد بسیار ریشه‌دار شده باشد.

بر این اساس شاید یکی از راه‌های آموزش، توجه پایدار این باشد که یک سیگنال فیدبک حساس‌تر تهیه شود به طوری که مصرف‌کنندگان یاد بگیرند که به محض نزدیک شدن به یک خطا از آن جلوگیری شود.

طی آزمایشاتی که بر روی مغز دانش‌آموزان صورت گرفت مشخص شد که آن‌ها در انجام کارهای سخت‌تر وادار می‌شوند تا بیشتر تمرکز کنند. به طوری که آن‌ها به طور مداوم میزان توجه خود را در انجام آن بررسی می‌کردند.

به عبارت دیگر، بازخورد زمان واقعی مغز کمک می‌کند تا میزان لغزش‌های مغزی کم شده و بالطبع تمرکز بالا برود.

گفتنی است که ثابت شده است که مغز دارای انعطاف‌پذیری بوده و با تمرین می‌توان به بهبود تمرکز پرداخت.

کاریکاتور مفهومی زیر بیان می کند که ذهن خلاق و ایده پرداز قدرتمند تر و سنگین تر از سنگینی وزن و جسم است...

سنگینی عقل یا وزن کلمات کلیدی : کاریکاتور کاریکاتور آموزشی | سرگرمی | کاریکاتور سنگینی عقل یا وزن | سرگرمی | کاریکاتور مفهومی

 

منبع دریافت این مطلب : کارتون گالری

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!