کودکان محروم از تحصیل

معضل کودکان محروم از تحصیل، واقعیت خاموش جامعه ایران است. طبق آخرین سرشماری مرکز آمار ایران، مربوط به چند سال پیش، تعداد سه میلیون و 500 هزار کودک در ایران از تحصیل محرومند. اما آمار دقیق بازماندگان از تحصیل مشخص نیست. اطلاعات دقیق و کاربردی این کودکان، لابلای آمارها گم شده است.

کودکان محروم از تحصیل را در دو دسته کلی می توان جای داد: کودکانی که از تحصیل باز می مانند و هرگز به مدرسهنمی روند و دانش آموزانی که به دلایلی، مجبور به ترک تحصیل می شوند.

بازماندگی از تحصیل را تنها و تنها در بستر عوامل سازنده آن می توان بررسی کرد. شناخت سطحی و غیر ساختاری موانع آموزشی کار ساز نیست. موسسه تحقیقات جهانی کودکان بازمانده از تحصیل ، موسسه ای وابسته به سازمان جهانی یونیسف، موانع منجر به محرومیت تحصیلی را در چند دسته کلی خلاصه می کند.

یک دسته موانعی هستند که توسط نظام آموزشی کشورها و پیکربندی ساختار مدارس ایجاد می شوند همانند پولی شدن مدارس، کمبود فضاها و امکانات آموزشی و نابرابری های نهادینه در بطن نظام آموزش.

دسته دیگر موانع، توسط خود دانش آموزان و خانواده های آنها ایجاد می شوند مانند خشونت های خانگی، طلاق والدین و اعتیاد آنها یا دانش آموزان. دسته آخر موانع، زاییده شرایط محیطی و اجتماعی است، همچون بیکاری، فقر و نرخ بالای بزهکاری های اجتماعی.

کودکان محروم از تحصیل 

کلمات کلیدی : طنز | طنز آموزشی سرگرمی | طنز آموزشی کودکان محروم از تحصیل

 

منبع دریافت این مطلب : آی هوش

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!