پاسخ جناب آقای سجاد قاسمی به سوال چه دانش آموزی تیزهوش شمرده می شود

برای همه ی والدین این سوال پیش می آید که چه دانش آموزی تیزهوش است و باید استعداد او را جدی گرفت و به شکل ویژه اقداماتی را انجام داد.

در این بخش نظر کارشناسان را جویا شدیم و در این فایل صوتی از جناب آقای سجاد قاسمی، مدیر مجتمع دبستان های علامه طباطبایی پرسیدیم « چه دانش آموزی تیزهوش شمرده می‌شود؟»

 

به این فایل صوتی گوش کنید:

دانلود فایل صوتی : سجاد قاسمی - دانش آموز تیزهوش چه کسی است - تیزلند

مدت زمان:00:04:22

حجم فایل:2MB

 

نکات مطرح شده در این فایل صوتی:

» تیزهوش بودن عملیاتی است که در یک فورس زمانی ما بتوانیم عکس العمل دانش آموزی را به سایر دانش آموزان تشخیص دهیم. به دلیل بازه زمانی، حس رقابت در دانش آموزان به وجود می آورد. که در این رقابت ها ما می توانیم دانش آموزان را تا حدودی تشخیص دهیم. مثلا دانش آموزی می تواند در عرض 10 ثانیه سوالی را پاسخ دهد که دانش آموز دیگر همان سوال را در عرض 20 ثانیه پاسخ می دهد. این فقط در رابطه با سوال ریاضی نیست بلکه می تواند در رابطه با یک واکنش، حرکت و فهم موضوعی باشد.

» در تست گاردنر، که بحث هوش ها را بیان می کند. هوش چیزی است که در همه وجود دارد و ما می توانیم با تمرین آن را به حالت نرمال دربیاوریم. اما بعضی از افراد هستند که میزان ورودیشان از بقیه بالاتر می باشد. یعنی در یک کلام و یا در یک صحبت، درک موضوعی شان بالاتر است. 

» بنابراین در آزمون هایی که در بازه زمانی مشخصی برگزار می شود می توان گفت همچین دانش آموزانی از سایر دانش آموزان از هوش بالاتری برخوردارند.

» ولی دانش آموز تیزهوش، خودش را باید در پروسه زمانی و عملیاتی نشان دهد.

» متاسفانه در ایران، الان به گونه ای شده است که، وقتی دانش آموزی درک موضوعی بالایی داشته باشد یا ریاضیاتش قوی باشد، دانش آموز تیزهوش و باهوش شمرده می شود.

» شما می توانید در یک عملیات زمانی و با وجود افراد مختلف، شرایط هوشی فرزند خود را تشخیص دهید.

 

کلمات کلیدی: مقطع ابتدایی | مدارس تیزهوشان | مدرسه تیزهوشان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!