فانی: ارتقای کیفیت رمز موفقیت آموزش و پرورش است

خبرگزاری ایرنا ، علی اصغر فانی عصر دوشنبه در جمع معاونان پژوهشی استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش هنوز جای خود را در کشور پیدا نکرده گفت: با تدبیر و تلاش باید نسبت به موضوع رشد پژوهش گام های بلندی برداشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در این راه نیازمند نیروهای پرتوان و کارآزموده هستیم و در این مسیر راهبرد اصلی وزارت آموزش و پرورش به ویژه در دولت یازدهم ارتقاء سطح کیفیت است.

فانی اظهارداشت: باید تلاش کرد تا کیفیت را ارتقاء داد، چرا که تمام کسانی که این نهاد را زیر سوال می برند و به نقد می کشند معتقدند آموزش و پرورش با کیفیت نیست و باید برای ارتقاء آن چاره ای اندیشید.

وی پیام سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را در اصل ارتقاء کیفیت دانست وافزود: نقش معاونان پژوهشی استان ها در ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش در این میان بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول شش زیرنظام اصلی وجود دارد، گفت: پژوهش و ارزشیابی ، نیروی انسانی، مدیریت و رهبری، برنامه درسی، منابع مالی و فضا و تجهیزات به عنوان اصول زیرنظام آموزش و پرورش در سند تحول پیش بینی شده است.

فانی با بیان اینکه در جایی که به نیروی انسانی توجه نشده باشد، تحولی هم شکل نمی گیرد، گفت: سرمایه انسانی کلید اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش کشور است و ساماندهی نیرو و بهسازی آن به عنوان یکی از سیاست ها اعلام شده است، زیرا نیروی انسانی آموزش و پرورش باید توانمندتر شود.

وزیر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و پذیرش نیروی انسانی اشاره و اظهارکرد: پذیرش، گزینش و به کارگیری نیروی انسانی جدید در دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه در سال گذشته در 5 هزار و 700 مدرسه اجرا شد، عنوان کرد: این طرح در سال جاری در حال توسعه است و آثار آن به تدریج بر فرایند تعلیم و تربیت تاثیر خواهد گذاشت و در این بین باید به مدیریت آموزش و پرورش و آموزش و ارتقاء مدیران مدارس نیز توجه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم گیری در این وزارتخانه نباید براساس نظر یک فرد باشد بلکه باید مطابق با مطالعات میدانی و تحقیقات گسترده باشد ، گفت: پژوهش هنوز جایگاهی در کشور ندارد و برای این منظور باید در تمامی سطوح و بخش ها تلاش کرد .

وی به بازگشایی مدارس در مهر 94 اشاره و خاطرنشان کرد: مهر 94 بسیار سخت بود ، اما با توجه به تلاش همکاران و آینده نگری، سال تحصیلی 95ـ94 با کیفیت خوب و مطلوب شروع شد که گزارش ها حاکی از آن است که علی رغم مشکلات عدیده، کیفیت خوبی را به همراه داشته است.

فانی با بیان اینکه در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، گفت: برای نخستین بار رییس شورای برنامه توسعه در آموزش و پرورش ، به وزارت آموزش و پرورش و بر عهده شخص وزیر نهاده شده که این امر در سال های قبل برعهده وزیر علوم تحقیقات و فناوری بود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!