ثبت شکایات فرهنگیان و دانش آموزان بصورت اینترنتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،‌ امکان ثبت شکایات اداری فرهنگیان،‌ دانش‌آموزان و اولیا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش و به صورت اینترنتی فراهم شده است.

با راه‌اندازی سامانه آزمایشی پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش این امکان فراهم شده است تا افراد از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه و با مراجعه به بخش سامانه پاسخگویی به شکایات، درخواست خود را در حیطه اداری از جمله تخلفات مدارس ثبت‌ کنند.

مدت زمان بررسی اولیه شکایت و تشخیص قبول آن 48 ساعت کاری خواهد بود.پس از قبول شکایت و وصول آن تا 15 روز کاری موضوع پیگیری و به شاکی پاسخ داده خواهد شد.

سهولت در پذیرش انتقادات و رسیدگی به فرآیند شکایت از سوی مردم و فرهنگیان از اهداف راه‌‌اندازی این سامانه آزمایشی است و اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مسئولیت پردازش و رسیدگی به امور آن را برعهده دارد.

شکایات غیرقابل رسیدگی از طریق این سامانه عبارتند از:‌ شکایت اشخاصی که پرونده آنها در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در حال بررسی بوده، اعتراض نسبت به تصمیمات و آرای صادره توسط شعب بدوی و تجدید نظر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا آرای صادره از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاه‌ها و همچنین نظریه گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراکز دولتی یا هر تصمیمی که مرجع قانونی برای رسیدگی به آن تعیین شده باشد از طریق واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات قابل پیگیری، رسیدگی و اظهار نظر نخواهد بود.

شکایاتی مانند نقل و انتقالات و بازنشستگی که در ارتباط با اجرای قوانین و مقررات خاص بوده و اجرای آن محدوده زمانی داشته، در موعد مقرر قابل رسیدگی است ولی چنانچه در خارج از وقت مقرر شکایتی صورت پذیرد موضوع قابل رسیدگی نخواهد بود.

در صورتی که مشخص شود شکایت مغرضانه بوده و شاکی تعمداً اقدام به طرح شکایت بی‌اساس و خلاف واقع علیه اشخاص و دیگران کرده است موضوع قابل رسیدگی نبوده و می‌توان طبق قوانین و مقررات با شاکی رفتار کرد و مشتکی عنه می‌تواند علیه او در مراجع ذیصلاح اقامه دعوا کند.

امور مربوط به مسائل سیاسی، امنیتی، اخلاقی و موارد مشابه در حیطه وظایف مرکز حراست و واحدهای تابعه بوده و از طریق این مراجع و سایر مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد.

 

مراحل ثبت شکایت در سایت به درخواست فرهنگیان عزیز در زیر آورده شده است:

1- وارد سایت آموزش و پرورش شوید و از منوی سمت چپ روی پاسخگویی به شکایات کلیک کنید:

 


 2- از این بخش کاربر جدید هستم را انتخاب کنید:


3- در این بخش با ثبت اطلاعات شخصی در سامانه ثبت نام کنید:


4- بعد از تایید گذرواژه برای شما ایمیل و پیامک می شود:

5- به صفحه پاسخگویی به شکایات برگردید و با کد ملی خود و گذرواژه وارد سامانه شوید:


 6- برای ثبت شکایت روی گزینه اول کلیک کنید

7- برای پیگیری آن روی گزینه دوم کلیک کنید


7- فرم ثبت شکایت و پیگیری آن به شکل زیر است:

 



 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!