آغاز دوره آموزشی تربیت حرفه ای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از 15 آذر

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار حداکثر تا 15 آذر، مراحل مختلف گزینش و مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اتمام می‌رسد و پیش‌بینی کرده‌ایم که دوره‌های آموزشی از نیمه آذر ماه در این دانشگاه آغاز شود.

وی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم شده است، افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که در 20 پردیس شامل 10 پردیس دخترانه و 10 پردیس پسرانه، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دوره‌های آموزشی را طی کنند.

مهرمحمدی تصریح کرد: دوره تربیت حرفه‌ای یا اهدای گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش 36 واحد شامل 900 ساعت است که این برنامه در گروه هماهنگی تربیت معلم به تصویب رسیده است و در شورای عالی وزارت علوم باید به تایید برسد.

وی تاکید کرد: ستادی برای پیگیری مسائل مربوط به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است تا بتوانیم به نحو موثری زمینه ورود این افراد به دانشگاه فرهنگیان را فراهم کنیم.

* اخذ هزینه از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی برای شرکت در دوره‌های آموزشی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به هزینه در نظر گرفته شده برای دوره آموزشی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه هیات امنای دانشگاه مصوب شد تا هزینه تمام شده دوره‌ها از ورودی‌های جدید دریافت شود.

وی ادامه داد: باید ببینیم که مشارکت در هزینه ورودی توسط آموزش و پرورش چقدر خواهد بود و چه میزان از این اعتبار توسط سازمان مدیریت پیش‌بینی شده است و پس از آن، سهم دانشجویان اعلام شود.

* برگزاری آزمون جامع برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مهرمحمدی به برگزاری آزمون جامع از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز در پایان دوره یک‌ساله، ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای می‌شوند.

وی با بیان اینکه دوره یک ساله آموزشی که برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، یک دوره فشرده نظری، عملی و کارورزی است، افزود: معتقدم دوره آموزشی برای کسب صلاحیت حرفه‌ای باید دو ساله باشد و در این خصوص نیز پیشنهاد داریم که دوره یک‌ساله تکمیلی به دوره دو ساله تبدیل شود و دوره دو ساله تحصیلات تکمیلی را به تصویب برسانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تاخیر زمان اعلام نتایج و مراحل گزینش، از زمان‌بندی عقب هستیم، البته دوره آموزشی 11 ماهه است و از آموزش در فصل تابستان هم استفاده می‌کنیم.

* فرصت 3 ساله به دانشجومعلمانی که گواهی صلاحیت حرفه‌ای موقت دارند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در بخش آزمون جامع برای دانشجومعلمانی که دوره 4 ساله را می‌گذرانند، پیش‌بینی شده است که اگر نتوانند این گواهی را کسب کنند، برای آنها گواهی موقت صادر شود.

وی اضافه کرد: این افراد 3 سال فرصت دارند تا تحت پوشش دانشگاه فرهنگیان، ضعف‌های خود را مرتفع کرده و گواهی صلاحیت حرفه‌ای دائم را دریافت کنند.

* بررسی تنوع در روش‌های جذب دانشجو و معلمان در دانشگاه فرهنگیان

مهرمحمدی در خصوص تنوع در روش‌های جذب دانشجو و معلمان در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: فکر می‌کنم ایجاد تنوع در روش‌ها لازم است چرا که اقتضای تربیت معلم در دوره‌های تحصیلی متفاوت است؛ به عنوان مثال شاید در دوره ابتدایی آموزش 4 ساله موثر باشد و در دوره متوسطه اول و دوم، دوره دوساله مفید باشد.

وی اضافه کرد: جلسه آینده هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که 20 آبان تشکیل می‌شود درباره روش‌های جذب دانشجو است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص موضوع تغییر نام این دانشگاه گفت: بنده تغییر نام را عنوان نکردم بلکه در حاشیه یک جلسه برای توضیح فعالیت دانشگاه فرهنگیان گفتم که اهداف دانشگاه فرهنگیان همان اهداف تربیت معلم است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله دانشگاه فرهنگیان، مسئله نام نیست، گفت: نام تربیت معلم برای دانشگاه فرهنگیان بهتر است چرا که با نام تربیت معلم، این استمرار تاریخی بیشتر حفظ می‌شود.

مهرمحمدی به پیشنهادی درباره فعالیت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس، پیشنهاد دادیم که بخشی از نیازهای آموزش و پرورش تحت نظارت دانشگاه فرهنگیان با اجرای برنامه‌های مصوب دانشگاه در نهادهای علمی و فرهنگی کشور انجام شود و این دانشگاه روند نظارتی را داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم‌گیری کردیم که ظرفیت مازاد دانشگاه صرف پاسخگویی به نیازهای اجتماعی شود؛ یعنی اینکه در ابتدا در رشته‌ها و محل‌های مورد نیاز آموزش و پرورش اقدام می‌کنیم و اگر ظرفیت مازاد بر نیاز آموزش و پرورش داشته باشیم در آینده برای برخی رشته‌های مورد نیاز جامعه نیز تامین نیروی انسانی خواهیم داشت.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!