نتایج پژوهش رتبه بندی مدارس غیردولتی استخراج شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرضیه گُرد معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید، پیرو برنامه قبلی، توسعه مدارس غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و شاهد توسعه آموزش‌های دوره ابتدایی بودیم که دلیل آن شامل افزایش آمار جمعیتی در دوره ابتدایی، اعتماد مردم به مدارس غیردولتی و نظارت مستمر بر مدارس غیر دولتی است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان در مجموع در مدارس غیردولتی رشد اندکی داشته باشد، افزود: تا پایان آبان، آمارها به صورت قطعی از طریق سامانه سناد اعلام می‌شود.

* نتایج پژوهش‌های رتبه‌بندی مدارس غیردولتی استخراج شد

گُرد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امسال، موضوع رتبه‌بندی مدارس غیردولتی است، گفت: نتایج پژوهش‌های رتبه‌بندی مدارس غیردولتی استخراج شده است و جلساتی نیز در این خصوص داشته‌ایم و امیدواریم این الگو را بتوانیم به شهریه مدارس غیردولتی پیوند بزنیم.

وی با بیان اینکه در برخی مدارس غیردولتی دارای ضعف‌هایی هستیم، افزود: برخی مدارس صرفاً به امور آموزشی و برخی نیز صرفاً به امور پرورشی می‌پردازند؛ در حالی که امر «آموزش» و «پرورش» باید توام باشد.

* فرصت کیفی سازی به مدارس غیردولتی ضعیف تا پایان سال تحصیلی جاری

معاون وزیر آموزش و پرورش از استخراج کارنمای هر مدرسه به تفکیک خبر داد و بیان داشت: این کارنما توسط مدیر مشارکت‌های مردمی مناطق در اختیار موسسان مدارس غیردولتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تهیه این کارنما برای کنترل وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی است، افزود: مدارس برتر به عنوان الگو معرفی می‌شوند.

گُرد در خصوص وضعیت مدارسی که هنوز نتوانستند به شرایط مناسب برسند، ادامه داد: این مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری فرصت دارند که خود را به معیارها برسانند و در صورتی که نتوانند به حد معیار برسند، فعالیت آنها درسال تحصیلی آینده به صورت مشروط خواهد بود.

وی اضافه کرد: دو گروه از خانواده‌ها علاقه به تحصیل فرزندان‌شان در مدارس غیردولتی را دارند؛ گروه اول می‌خواهند که فرزندانشان تحت پوشش آموزش‌های باکیفیت باشند و گروه دوم، کسانی هستند که فرزندشان علاقه به تحصیلندارند.

گُرد به بازدیدهای دوره‌ای و نظارت بر وضعیت مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: تلاش شده است تا سیستم نظارت مناسبی بر مدارس غیردولتی حاکم شود.

* مدرسه‌ای که دارای دو دفتر مالی باشد، مشاهده نکردیم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود برخی مدارس غیردولتی دارای دو دفتر مالی هستند»، گفت: اینکه مدرسه‌ای دارای دو دفتر مالی باشد را تا کنون ندیده‌ایم ولی اگر کسی اطلاعاتی دارد، شرعاً باید اطلاع دهد.

وی افزود: شاید بسیاری از خطاها مربوط به زمانی بود که شهریه‌ها واقعی و شفاف نبود اما اکنون شهریه‌ها واقعی شده است.

* برخی آموزشگاه‌های آزاد از هیچ مرجعی مجوز ندارند

گُرد در خصوص وضعیت آموزشگاه‌های آزاد در کشور اظهار داشت: متاسفانه در کشور، افرادی را داریم که به دنبال منافع شخصی از موقعیت‌هایی که در کشور به وجود می‌آید، سوء استفاده می‌کنند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه چند مرجع در کشور برای اخذ مجوز آموزشگاه‌های آزاد وجود دارد، برخی آموزشگاه‌ها از هیچ مرجعی مجوز ندارند و این در حالی است که طبق قانون مرجع مجوز مراکز آموزشی برای افراد 6 تا 20 سال، آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توافق سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با پلیس اماکن نیروی انتظامی گفت: برخی آموزشگاه‌ها با وعده‌های دروغین و تبلیغات غیرواقعی، دانش‌آموزان را به سمت کلاس‌های این آموزشگاه‌ها می‌برند و این در حالیست که محتوای آنها مورد نظر آموزش و پرورش نیست.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها اطلاعات آموزشگاه‌های مجاز را از سایت مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش هر استان مشاهده کنند.

* مجوز پیش‌دبستانی فقط توسط آموزش و پرورش صادر می‌شود

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده در خصوص وضعیت مراکز پیش دبستانیاظهار داشت: با توجه به مستندات قانونی و نقش حاکمیتی آموزش و پرورش، صدور مجوز پیش دبستانی با آموزش و پرورش است تا نظارت جامع بر آن داشته باشد.

وی ادامه داد: مراکز پیش دبستانی که از نهادهای دیگر مجوز دارند تا 15 آبان فرصت داشتند که برای اخذ مجوز از آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!