اداره کلاس های پنجم و ششم دبستان با 3 معلم

به گزارش تیزلند، به نقل از  خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با در پاسخ به این پرسش که «چرا از دبیران متوسطه دوره دوم در دوره ابتدایی استفاده شد؟»، اظهار داشت: یک پایه را در متوسطه دوم دیگر نخواهیم داشت و از این به بعد، دوره متوسطه دوم با 3 پایه به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که یک چهارم دبیران متوسطه دوم ساعت کاری نداشته باشند، ترجیح این بود که از ساعات موظف این افراد در دوره متوسطه اول و از دبیران متوسطه اول در پایه‌های پنجم و ششم دبستان استفاده شود.

دیمه‌ور با بیان اینکه در برخی مناطق به علت تعداد زیاد نیرو از دبیران متوسطه دوم در ابتدایی استفاده کردند، گفت: به عبارت دیگر از معلمان دبیرستانی برای پایه‌های پنجم و ششم دبستان استفاده شد که تدبیری انجام شد تا پایه‌های پنجم و ششم را به صورت تخصصی و چند معلمی یعنی با 3 معلم اداره کنیم که یک معلم اصلی پایه و دو معلم دیگر، تدریس دروس تخصصی را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این موضوع انتخاب خواستنی از ناحیه وزارت آموزش و پرورش نبود و لاجرم از این اتفاق بودیم و حدود 50 هزار نفر از این همکاران از متوسطه دوم به متوسطه اول و به ابتدایی آمدند.

دیمه‌ور در پاسخ به این پرسش که «آیا با ابزار رتبه بندی به دبیران اجبار شد تا به ابتدایی بیایند؟»، اظهار کرد: خیر،رتبه‌بندی معلمان به هیچ عنوان ابزاری برای فشار به معلمان نبوده و نیست و شرایط برخورداری از رتبه بندی مشخص است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!