پاسخ خانم لیدا بروجردی به سوال نقش خانواده ها، معلمین و مدرسه در پرورش استعداد دانش آموزان تیزهوش چگونه است؟

در این بخش می خواهیم بدانیم نقش خانواده ها، معلمین و مدرسه در پرورش استعداد دانش آموزان تیزهوش چگونه است؟

نظر کارشناسان را جویا شدیم ، در این فایل صوتی از خانم لیدا بروجردی  مشاور تحصیلی تیزهوشان پرسیدیم . « نقش خانواده ها، معلمین و مدرسه در پرورش استعداد دانش آموزان تیزهوش چگونه است؟ »

به این فایل صوتی گوش دهید:

 دانلود فایل صوتی : نقش خانواده ها، معلمین و مدرسه در پرورش استعداد دانش آموزان تیزهوش چگونه است؟

مدت زمان:00.04.50

حجم فایل:1.66MB

نکات مطرح شده در این فایل صوتی:

به عنوان مادر: اول باید ببینم آیا فرزند من واقعا تیزهوش است یا خیر؟ یعنی باید اطمینان داشته باشم که تست ها این را به من ثابت کرده باشند که در واقعیت من یک فرزند تیزهوش دارم.

در مقاله ای نوشته بود: پدران و مادران کودکان استثنایی، خودشان نیز باید استثنایی باشند، دیدگاه های استثنایی، راهبردهای استثنایی داشته و راهکار های استثنایی را در پیش بگیرند.

بنابر این ترجیحا باید با چنین سیستمی با فرزند تیزهوشم پیش بروم.

از نظر آموزشی، امکانات را برای فرزند تیزهوشم فراهم کنم.

نباید بر این باور باشم که فرزند تیزهوش من حتما باید در مدرسه تیزهوشان تحصیل کند.

دیدگاه چنین دانش آموزان استثنایی، نسبت به جامعه و نحوه ی زندگی، بسیار متفاوت از دیدگاه دیگران است.

به عنوان معلم: بعد از اطمینان از اینکه دانش آموزی استثنایی در کلاس من درحال تحصیل می باشد، حال باید خودم را در مرز مدرسه عادی و مدرسه تیزهوشان جدا کنم.

اگر معلم یک مدرسه عادی هستم، تا حد ممکن از امکانات مدرسه استفاده کنم و بهترین کار در اینجا ارجاع دادن این قضیه به والدین دانش آموز تیزهوش می باشد.

مثلا اینکه: در صورتی که تشخیص دهم این دانش آموز در موسیقی یا زمینه ی خاصی دارای استعداد می باشد، حتما این اطلاع رسانی به خانواده ی دانش آموز تیزهوش و با استعداد انجام شود، چون در یک مدرسه عادی امکان پیشرفت این استعداد های دانش آموزان وجود ندارد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!