85 هزار دانش آموز از پایه ششم تا دیپلم بورسیه می شوند

به گزارش تیزلند به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا امانی مدیرعامل موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان اسلام امروز در گردهمایی توجیهی جهاد علمی که با حضور سرپرستی‌های موسسه و روسای اداراتآموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری سراسر کشور در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: از اواسط دهه 60 با تبرک 2 میلیون تومانی حضرت امام خمینی(ره)، موسسه رزمندگان به منظور جبران عقب‌ماندگی تحصیلی رزمندگان به تدریج شکل گرفت.

وی افزود: در آغاز وقتی نام موسسه رزمندگان را می‌شنویم به یاد همان جزوات ارزشمند برای راهیابی برای دانشگاه‌ها می‌افتیم زیرا در آن زمان رقیبی نبود و آثار و برکات زیادی در آن برهه به ثمر رسید.

امانی با بیان اینکه موسسه رزمندگان یک بخش تجاری و اقتصادی نیست، خاطر نشان کرد: موسسه رزمندگان یک میوه از شجره طیبه بسیج و یادگار امام راحل است و روزی کلاس‌های درس این موسسه جبهه‌های جنگ بود و امروز در عرصه تولید علم و نرم‌افزار، ایفای نقش می‌کند.

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به برنامه‌هایی که این موسسه انجام می‌دهد، تصریح کرد: حمایت از راه‌اندازی و توسعه مدارس معراج اندیشه، مدارس تخصصی با گرایش‌های ریاضی، ادبیات و هنر، توسعه مدارس کاربردی فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی طراز جمهوری اسلامی، آموزشگاه‌های علمی زبان و جذب دانش‌آموزان نخبه و منتخب و بسیجی در دستور کار است.

وی افزود:‌ در برنامه‌ای تحت عنوان آیه‌های تمدن، 85 هزار دانش‌آموز از پایه ششم که در آزمون پذیرفته می‌شوند تا زمان کنکور بورسیه می‌شوند و خدمات متعددی دریافت می‌کنند؛ همچنین بیش از 100 عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی تا دوره پیش‌دانشگاهی تهیه شده تا دانش‌آموزان بتوانند به دانشگاه‌ها راه یابند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که ضعف درسی دارند تحت عنوان جهاد علمی پیگیر آنها می‌شویم و صدها دانش‌آموز در حوزه المپیادی حضور دارند؛‌ برگزاری هشتمین لیگ علمی پایا که مخصوص دانش‌آموزان نخبه ریاضی است از دیگر فعالیت‌های موسسه علمی آموزشی رزمندگان است.

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی رزمندگان اسلام در پایان با اشاره به جهاد علمی در کشور گفت: آموزش و پرورش اهدافی برای توجه به دانش‌آموزان لازم‌التوجه در مناطق دورافتاده دارد و موسسه رزمندگان نیز سعی کرده است با هزینه 3 میلیارد تومانی در خصوص توجه به دانش‌آموزان مناطق دورافتاده یک همپوشانی با آموزش و پرورش داشته باشد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!