به کودک پیش دبستانی خود شروع خوبی بدهید

در مورد تمام چیزهایی که کودکان سه و چهار و پنج ساله می توانند انجام دهند، فکر کنید. آن ها به تندی قدم می زنند، می دوند و از پله ها بالا و پایین می روند، می جهند و دوچرخه سواری می کنند. آن ها می توانند دست هایشان را بشویند، دندان هایشان را مسواک بزنند، لباس های خود را بپوشند و درآورند. آن ها شکل های ساده را رسم می کنند با بلوک ها برج می سازند، مهره را از نخ عبور می دهند و میخ ها را دز جا میخی می گذارند. آن ها هم چنین برای شروع کتاب خوانی آمادگی پیدا می کنند به این دلیل آن ها چیز های زیادی در مورد کلمات، داستان ها و نوشتن، یاد می گیرند.

"پیش دبستانی" چهار ساله بلوک چوبی را بر می دارد و آن را نزدیک گوشش می برد و تظاهر می کند که او با تلفن صحبت می کند. مدادی را به دست او می دهد و می گوید: می خواهی که برای مادرت پیغام بنویسی؟

"پیش دبستانی" چهار ساله بلوک چوبی را بر می دارد و آن را نزدیک گوشش می برد و تظاهر می کند که او با تلفن صحبت می کند. مدادی را به دست او می دهد و می گوید: می خواهی که بای مادرت پیغام بنویسی؟ او مداد را بر می دارد و بعضی از حروف اسمش را می نویسد (ب - ه – ا) بسیاری از کودکان تلاش خواهند کرد تا حروف را بنویسند و ابتدا از یکی از حروف نام خود شروع می کنند. ان ها ممکن است علامت ها یی را که در خیابان می بینند یا نام مغازه و رستوران ها را بخوانند. شما احتمالاً مشاهده خواهید کرد که کودکتان تظاهر به خواندن کتابی که بارها برایش خوانده اید، می نماید.

شما می توانید به کودک پیش دبستانی خود به وسیله مکالمات مستمر با اوف از طریق آواز خواندن و بازی کردن با یک دیگر و خواندن و نوشتن با او، شروع خوبی را بدهید .

با کودک پیش دبستانی خود صحبت کنید

اگر شما به خوبی گوش دهید، کودک شما بیش تر صحبت خواهد کرد. چرا شما با فرزند پیش دبستانی خود زیاد صحبت کنید؟ این یکی از روش هایی است که فرزند شما لغات جدید را و چگونگی گفت و گوی دو جانبه با دیگران را می آموزد . سعی کنید که لغات متفاوت زیادی را برای نام بردن اشیا بکار ببرید. در یک روز بارانی لغاتی مانند، ابری، گرفته ، خیس، سیاه، مرطوب و گل آلود را به کار ببرید.

 به کودک پیش دبستانی خود شروع خوبی بدهید

نشان دهید که شما به چیزهایی که او انجام می دهد و آن چه می گوید، علاقه مند هستید. بعضی اوقات، وقت زیادی را می بایست صرف نمایید تا لغات مناسبی را برای گفتن یک داستان پیدا کنید. لذا باید صبور باشید چیزهایی که فرزند شما به آن ها علاقه مند است و او را خوشحال می کند مانند خواهرش، برادرش یا یک اسباب بازی از او سئوال کنید. تا از اویک فرزند تیز هوش بسیازید .

به کودک پیش دبستانی خود شروع خوبی بدهید

به فرزند خود بیاموزید که چگونه با کلمات سرگرم شود. اشعار آهنگین جالب در مورد نام ها یا اشیای دیگر بسازید. بسیاری از کودکان پیش دبستانی دوست دارند که کلمات را تغییر دهند و آن ها را به صورت موزون بخوانند. وقتی کودکان این کار را انجام می دهند، خود با دقت گوش می کنند و صداهای کوتاه را در کلمات تکرار می کنند. این کمک خواهد کرد که کودک شما مهارت های اساسی برای خواندن را توسعه دهد.

با آواز خواندن و کف زدن با هم موسیقی بسازید . شما می توانید آواز هایی را که از رادیو شنیده اید، بخوانید، آوازهایی را که در دوران کودکی آموخته اید، بخوانید. کلمات، اغلب در اشعار یا اوزها تکرار می شوند و این، روش اساسی براییادگیری کلمات جدید و شنیدن اشعار موزون است . به کودکتان بیش تر سرودها و اشعار کودکانه را آموزش دهید.

همراه با کودک پیش دبستانی خود کتاب بخوانید

به طور کلی بهترین شیوه ی آماده کردن کودک برایاین که اهل مطالعه و خواننده ی خوبی شود، این است که شما کتاب ها را با هم دیگر همه روزه بخوانید، هر چند شما بیش تر بخوانید، بهتر خواهید بود . کودک پیش دبستانی شما احتمالاً از طریق گوش کردن به کتاب یا داستان مورد علاقه ی خود، لذت فزاینده ای در دامن شما خواهد برد. و دلیلش این است که شما زمان خاصی را باری مطالعه در نظر گرفته اید.

تکرار یک داستان به کودکتان کمک می کند تا او بهتر بیاموزد.

کتاب ها و داستان هایی که وزن و قافیه دارند یا کلمات مشابه را به دفعات تکرار می کنند به آماده کردن کودک شما برای خواندن کمک می کنند .

به کودک پیش دبستانی خود شروع خوبی بدهید

 

 

منبع دریافت این مطلب : رشد

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!