رادیا پرلمن (Radia Perlman)

 رادیا پرلمن (Radia Perlman)

او را بعنوان مادر اینترنت می شناسند ، او یک طراح نرم افزار و مهندس شبکه بود و بعنوان مخترع پروتکل درخت پوشا شهرت دارد. او این پروتکل را در زمانی که برای شرکت تجهیزات دیجیتال کار می کرد گسترش داد.

  رادیا پرلمن (Radia Perlman)

رادیا پرلمن که خیلی‌ها از او به عنوان "مادر اینترنت" یاد می‌کنند، طراح نرم‌افزار و مهندس شبکه است. خودش اما دوست ندارد از او با این عنوان یاد شود. او کسی است که "پروتکل درخت پوشا" را اختراع کرد، پروتکلی که تحول عظیمی در علم شبکه‌سازی کامپیوتری را رقم زد و این امکان را فراهم کرد که هر کامپیوتر ارسال‌کننده‌ پیام، فقط یک مسیر برای ارسال اطلاعات به کامپیوتر مقصد داشته باشد.

او درجه کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته ریاضی را از دانشگاه MIT دریافت نمود . و همانطور که می دانید کسب مهارت دختران را برجسته تر می کند. پروتکل درخت پوشا یک پروتکل اینترنتی است که توپولوژی بدون حلقه برای شبکه های محلی اینترنت دارد . پرل در زمینه های دیگری نیز فعالیت می کرد و از همه مهمتر طراحی شبکه و استانداردهای پروتکل link – state که شامل TRILL می شد ، که در جهت رفع اشکالات درخت پوشا ابداع کرده بود. وی همچنین به عنوان یک پیشگام در جهت گسترش TOTRIS نسخه ای از زبان برنامه نویسی روباتیک LOGO به بچه ها آموزش می داد. در حال حاضر وی در شرکت اینتل مشغول به کار است و بیش از 50 امتیاز sun را به خود اختصاص داده است. همچنین کتابهای زیادی را درباره امنیت شبکه نوشته است.

 

منبع دریافت این مطلب : مسیر ایرانی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!