آغاز طرح شاهنامه خوانی در مدارس ابتدایی شهرستان های استان تهران

به گزارش تیزلند،به نقل ازخبرنگار آموزش پرورش پانا - شهرستانهای استان تهران، طرح شاهنامه خوانی در راستای غنی سازی ادبیات فارسی پایه چهارم ابتدایی با حضور محمد احسانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و بهروز نصیری نیان رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری کلید خورد.

محمد احسانی با حضور در مراسم رونمایی از طرح شاهنامه خوانی در راستای غنی سازی زبان و ادبیات فارسی ، پایه چهارم ابتدایی ، در شهرستان ری ناحیه یک گفت : شاهنامه سند هویت ایرانی و اسلامی ملت ایران است ، شاهنامه از سه بخش ، اساطیری ،پهلوانی و تاریخی تشکیل شده است که اسطوره های شاهنامه نماد و رمز اتحاد، بلند نظری، مهرورزی، انسان دوستی، صلح طلبی، احترام به دیگران و خدا جویی هستند و شاهنامه به عنوان یک شاهکار ادبی در گذر زمان کهنه نخواهد شد، بلکه انسان ها در اعصار متمادی می توانند از این اثر بی نظیر ره توشه بر گیرند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و پاسداشت زبان فارسی گفت: در دنیای امروز که قدرت های سلطه گر در عرصه جنگ نرم، بنیان های فرهنگی و هویت ملی کشورها را نشانه گرفته اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: حفظ و اعتلای زبان فارسی می تواند گنجینه ای از داشته های فرهنگی و ادبی ما را صیانت و پاسبانی کند.

وی زبان فارسی را یکی از شیرین ترین ، قویترین و تاثیر گذار ترین زبان های زنده دنیا دانست که از پشتوانه عظیم شاهکارهای بی نظیر منثور و منظوم ادبی برخوردار است که باید مورد توجه ویژه نظام آموزش وپرورش قرار گیرد.

در این مراسم از مدیران ابتدایی باز نشسته سال تحصیلی 94-93 تقدیر به عمل آمد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!