حذف رشته علوم انسانی در مدارس دولتی سیاست وزارت آموزش و پرورش نیست

به گزارش تیزلند، به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس قربانعلی افشانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش  ، در پاسخ به این پرسش که «مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده است سال آینده در مدارس دولتی رشته علوم انسانی ثبت‌نام نمی‌شود، آیا این موضوع مختص شهر تهران است یا در کل کشور انجام می‌گیرد؟»، اظهار داشت: خیر، در کل کشور اصلاً چنین چیزی نیست و در شهر تهران نیز فکر نمی‌کنم این چنین باشد.

وی ادامه داد: به نظرم آن چیزی که اسفندیار چهاربند مدیرکل دفتر آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد، این باشد که مثلاً دانش‌آموزان نخبه و مستعد درسی باید به طرف رشته‌های علوم انسانی بروند و منظور وی اینطور نیست که اصلا نباید دانش‌آموزان در مدارس عادی ثبت‌نام شوند.

افشانی افزود: در حال حاضر نیز مدارس فرهنگ جزو سیاست وزارت آموزش و پرورش است و این مدارس را در استان‌ها داریم که فقط در رشته علوم انسانی دانش‌آموز می‌گیرند و با معدل 18 به بالا ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: برای مدارس خاص مانند نمونه دولتی واستعدادهای درخشان نیز مجوز داده‌ایم و الزام کرده‌ایم که حتما رشته علوم انسانی را ثبت‌نام کنند و به خصوص درمدارس نمونه دولتی رشته علو‌م انسانی جزو شرط اساسی مجوز راه‌اندازی بوده است و باید دانش‌آموزان در یک یا دو کلاس رشته علوم انسانی ثبت‌نام شوند.

وی خاطر نشان کرد: هدف مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران این بوده است که باید دانش‌آموزان مستعد و برتر را به طرف این رشته هدایت کنیم، اما اینکه اصلاً‌ در مدارس دولتی ما رشته علوم انسانی ثبت‌نام نکنیم هرگز چنین چیزی در سیاست وزارت آموزش و پرورش نیست.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!