طرح صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس غیر دولتی برای اولین بار اجرا می شود

به گزارش تیزلند، به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت اموزش و پرورش در حاشیه همایش مدیران و موسسان مدارس غیردولتی و مراکز آموزش از راه دور در یاسوج اظهار داشت: برای اولین بار طرح صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی اجرا می‌شود و این طرح با بررسی سوابق و تجارب معلمان در رشته‌های مختلف تحصیلی انجام شده و کارت صلاحیت علمی صادر می‌شود و تا 2 سال و نیم آینده برای تمامی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند که حدود 11.8 درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: 270 هزار مدیر و معلم، کار تدریس و برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی آنها را برعهده دارند.

گُرد، یکپارچه سازی مراکز پیش دبستانی با حوزه آموزش ابتدایی را از اولویت‌های مهم حوزه مشارکت‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: نظارت آموزشی، کیفیت بخشی و تقویت بنیه علمی جهت ارتقای فعالیت مدارس غیردولتی در دست اجراست.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پروررش خاطر نشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد پیشرفت جمعیت دانش‌آموزی مدارس غیردولتی از استان‌های فعال در این عرصه است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!