طرح شهاب طرحی فراگیر برای همه مدارس

به گزارش تیزلند، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، حسین شجاعی در گردهمایی مدیران مدارس سمپاد استان در باشگاه فرهنگیان ساری گفت: آزمون گرایی باعث آزمون زدگی خواهد شد و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه تصور همیشه اول شدن است.

شجاعی خاطر نشان کرد: شهرهایی که حداقل 7000 نفر پایه پنجم دارند، در دو کلاس 24 نفره(پسر) و 24 نفره( دختر) پذیرش می شوند و در مجموع تا سال 86 حدود 65 هزار نفر فارغ التحصیل داشته ایم .

وی افزود: تا سال 79 تمام مدارس استعدادهای درخشان زیر نظر سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان ( سابق ) بوده است که از سال 81-79 مدارس استعدادهای درخشان به سازمان های آموزش و پرورش استانی واگذار شده است.

شجاعی تصریح کرد: مدارس استعدادهای درخشان یک پکیچ جامع است که باید فضای فیزیکی و آزمایشگاه و نیروی انسانی شایسته همراه با مدیریت قوی و باثبات در آن مستقر باشد.

رئیس مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت اذعان داشت: مدارس استعدادهای درخشان یک مدرسه تخصصی است که توجه و پرورش استعدادهای دانش آموزان مستعد در آن ضروریست.

وی افزود: تعداد مدارس استعدادهای درخشان در کشور 685 مدرسه است که ما در پی ایجاد پژوهش سراها و استعدادهای درخشان و باشگاه های دانش پژوهان استانی هستیم. چراکه پژوهش امری مهم است اما نباید اجباری باشد و اجباری بودن باعث پایین آمدن کیفیت پژوهش می شود.

 

منبع دریافت این مطلب : سازمان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!