کیفیت بخشی در مدارس سمپاد از اهمیت خاصی برخوردار است

به گزارش تیزلند، به نقل از اداره ی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، دکتر حسین شجاعی در جلسه ی شورای معاونان آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب، افزود: المپیادها فرصتی برای سوق دادن دانش آموزان در جهت علایق خود است و در این راستا باید به کیفیت توجه خاصی شود.

شجاعی فعالیت های مدارس سمپاد را تلفیقی از چند عملیات دانست و اظهار کرد: مدارس سمپاد بعد از انبساط حجیم تعداد مدارس افزایش یافت و دانش آموزان به سمت پرخوانی سوق پیدا کردند.

وی با بیان این که روند انتخاب دانش آموز در این مدارس باید مبتنی بر استعداد تحصیلی باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا ظرفیت ها را محدود کردیم و جداسازی را مبنای کارخود قرار دادیم.

شجاعی با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در پوشش تحصیلی دانش آموزان، گفت: مرکز دانش پژوهان جوان فرصتی را برای رقابت دانش آموزان ایجاد کرده تا یک خیزش علمی در زمینه ها ی مختلف برای علاقه مندان ایجاد شود.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان کشور المپیادها را فرصتی برای سوق دادن دانش آموزان در جهت علایق خود دانست و تصریح کرد: فرایند المپیاد را باید با تولید محصولات در استان ها متنوع کنیم.

شجاعی با اشاره به اهمیت طرح شهاب گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی استعدادهای برتر تلفیقی است.

وی روش تلفیقی را نمونه بارز طرح شهاب دانست و خاطرنشان کرد: این طرح می تواند یکی از مهم ترین طرح هایی باشد که در آموزش و پرورش کشور اجرا شده است

 

منبع دریافت این مطلب : سازمان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!